همشهری آنلاین: در شانزدهمین هفته از پیکارهای بوندس‌لیگای آلمان، تیم بایرن مونیخ موفق شد با پیروزی بر هامبورگ عنوان قهرمانی نیم‌ فصل را از آن خود کند. فاصله مونیخی‌ها با تعقیب‌کنندگان روز به روز بیشتر می‌شود.

بایرن-دورتموند

بایرن مونیخ ۳ - هامبورگ ۱

تیم بایرن مونیخ در شانزدهمین هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا ۳ بر ۱ هامبورگ را شکست داد و قهرمان نیم‌فصل شد. مونیخ در ۱۶ بازی خود در فصل جاری ۱۴ پیروزی و ۲ تساوی داشته و با ۴۴ امتیاز یکه‌تاز لیگ دسته اول آلمان است. این تیم در دیدار با هامبورگ چندان خوش ندرخشید، اما کارآیی خود را به نمایش گذاشت و با استفاده از فرصت‌های به‌دست آمده، سه بار دروازه مهمان شمالی خود را باز کرد.

هوفن‌هایم ۱ - بوروسیا دورتموند ۲

بورسیا دورتموند که در هفته گذشته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را با موفقیت پشت سر گذاشته بود، در هفته ۱۶ بوندس‌لیگا مهمان تیم هوفن‌هایم بود. دیدار پرجنب‌وجوش میان دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. دورتموند که در فصل گذشته نایب‌قهرمان بوندس‌لیگا شده بود، در حال حاضر رده‌ سوم جدول را به خود اختصاص داده و ۱۲ امتیاز کمتر از مونیخ، صدرنشین جدول دارد.

بایر لورکوزن صفر - آینتراخت فرانکفورت صفر

بازنده بزرگ هفته شانزدهم تیم بایر لورکوزن بود که برای نخستین بار در فصل جاری در خانه‌ خود متحمل شکست شد. لورکوزن که در کنار دورتموند یکی از تعقیب‌کنندگان اصلی بایرن مونیخ محسوب می‌شود، یک بر صفر از مهمان خود، آینتراخت فرانکفورت شکست خورد و سه امتیاز مهم را از دست داد. تک‌گل این دیدار را "روس"، هافبک فرانکفورت در دقیقه ۶۱ با ضربه سر به ثمر رساند.

هانوفر ۳ - نورنبرگ ۳

پرگل‌ترین دیدار هفته شانزدهم بوندس‌لیگا میان تیم‌های هانوفر و نورنبرگ برگزار شد. این دیدار پرهیجان پس از ۹۰ دقیقه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. درخور توجه آنکه تیم نورنبرگ تا دقیقه ۸۷ بازی سه بر یک از میزبان خود جلو بود، اما "دیوف"، مهاجم هانوفر در دقایق پایانی بازی ۲ بار دروازه نورنبرگ را باز کرد و یک امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد.

ماینتس صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

دیدار ماینتس و مونشن‌گلادباخ اگر چه بدون گل خاتمه یافت، اما از لحاظ تاکتیکی برای دوستداران فوتبال از جذابیت برخوردار بود. هر دو تیم در بستن راه حمله بر حریف خود موفق بودند و تماشاگران این دیدار نیز شاهد موقعیت‌ها و حملات معدودی از سوی دو تیم بودند که بی‌نتیجه ماند.

آگسبورگ ۴ - آینتراخت برانشوایگ ۱

تیم آگسبورگ که در فصل گذشته در معرض سقوط به لیگ دسته دوم قرار داشت، در فصل جاری عملکرد موفقی از خود نشان داده و جای خود در رده‌های میانی جدول را تثبیت کرده است. آگسبورگ در هفته سیزدهم با ارائه بازی‌ای تهاجمی چهار بر یک از سد مهمان خود، برانشوایگ گذشت. هلیل آلتین‌توپ، بازیکان ترک‌تبار آگسبورگ که یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند، از چهره‌های برتر میدان بود.

وولفسبورگ ۳ - اشتوتگارت ۱

بلندپروازی تیم وولفسبورگ همچنان ادامه دارد. این تیم که در دیدارهای اخیر خود خوش درخشیده، در هفته شانزدهم نیز موفق بود و با پیروزی سه بر یک بر اشتوتگارت جای خود در رده‌ پنجم جدول را مستحکم کرد. اشتوتگارت اگر چه از موقعیت‌های خوبی برخوردار بود، اما تلاش‌هایش در پی واکنش‌های دیگو بنالیو، دروازه‌بان وولفسبورگ با نکامی روبرو شد.

هرتا برلین ۳ - وردر برمن ۲

بحران تیم وردر برمن همچنان ادامه دارد. این تیم که در هفته ۱۶ مسابقات بوندس‌لیگا مهمان تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین بود، برای هشتمین بار در فصل جاری شکست خورد. آدریان راموس، ستاره کلمبیایی هرتا برلین با زدن دو گل سهم مهمی در پیروزی تیمش داشت.

شالکه ۲ - فرایبورگ صفر

تیم شالکه که در هفته گذشته بلیت صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بود، توانست در هفته ۱۶ بوندس‌لیگا نیز با پیروزی دو بر صفر بر فرایبورگ سه امتیاز مهم کسب کند و جای خود در رده‌ ششم جدول را استحکام بخشد. تیم فرایبورگ در مقابل برای پنجمین بار پیاپی شکست خورد و به رده شانزدهم جدول سقوط کرد.

کد خبر 242771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز