همشهری آنلاین: توفان شن موجب تعطیلی مدارس ابتدایی شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان و بخش جازموریان در استان کرمان و همچنین کاهش دید در این مناطق شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل گفت: به علت وزش باد سرد شدید توام با غلظت گرد وغبار و ریزگردها مدارس ابتدایی این شهرستان روز شنبه در نوبت صبح تعطیل شد.

ˈهوشنگ ناظریˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غلظت ریزگردها و توام با باد شدید سرد بحدی بود که ستاد مدیریت بحران زابل برای حفظ سلامت دانش آموزان بناچار مدارس ابتدایی سطح شهرستان را تعطیل اعلام کرد.

رییس ستاد مدیریت بحران زابل اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی و کاهش کیفیت هوا و غلظت ریزگردها نیازمند هوشیاری و توجه بیشتر دستگاه های ذیربط است.

هواشناسی سیستان و بلوچستان پنجشنبه گذشته با صدور اخطاریه ای نسبت به وزش باد شدید توام با گرد و غبار و شن های روان و یخبندان شبانه در نقاط شمالی و مرکزی و مواج شدن دریای عمان در جنوب استان هشدار داده بود.

خشک شدن تالاب هامون ناشی از قطع آب رود مرزی هیرمند از سوی کشور همسایه /افغانستان/ عامل اصلی روان شدن ماسه های بستر خشکیده آن و افزایش غلظت گرد و غبار در سیستان و بلوچستان شده است.

بخشدار جازموریان از توابع رودبار جنوب در استان کرمان نیز گفت: وزش توفان و گرد و خاک که از شامگاه جمعه آغاز شده موجب تعطیلی مدارس ابتدایی و کاهش دید در برخی از مناطق این بخش شده است.

ˈرسول بخش بامریˈ افزود: برای حفظ سلامت دانش آموزان و به علت وجود ریزگرد در هوا، امروز مدارس بخش جازموریان تعطیل است.

وی ادامه داد: همچنین وزش توفان شن خساراتی به محصولات گلخانه ای و جالیزی کشت شده زیر پلاستیک بخش جازموریان وارد کرده است.

بخشدار جازموریان با اشاره به اینکه تردد در محورهای این منطقه با کندی در حال انجام است، گفت: با توجه به کاهش شعاع دید، رانندگان باید با سرعت مطمئن رفت و آمد کنند.

کد خبر 243241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز