گروه اجتماعی: به گفته مادران دانش‌آموزان ایتام مجتمع آموزشی موقوفه متقین تهران، سازمان اوقاف و امور خیرین استان تهران از مسئولان این مجتمع خواسته تا از ادامه فعالیت دبستان و راهنمایی دخترانه و پسرانه این مجتمع جلوگیری کنند و مجتمع آموزشی را تا ۲۱تیر تخلیه کنند.

مدرسه

براساس نامه‌هایی که رونوشت آنها در اختیار همشهری قرار گرفت سرپرست اداره اوقاف پاکدشت و موقوفه متقین از بهار امسال با ارسال نامه‌های متعدد خواستار تخلیه مجتمع آموزشی متقین به بهانه اجرای دقیق متن وقفنامه شده است. در مکاتبات بعدی نیز خواستار انتقال دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های ابتدایی و راهنمایی که بیش‌از 500نفر هستند، به مدارس دیگر شده‌اند. علت این کار اجرای دقیق متن وقفنامه براساس ضوابط و موازین شرعی و لزوم تبدیل ساختمان مزبور به هنرستان دخترانه و پرورشگاه یتیمان بیان و تبعات هرگونه تعلل و قصور مدیران مدارس متوجه آن اداره کل محترم بوده و این اداره به‌عنوان متولی هیچ مسئولیتی در قبال ثبت‌نام غیرقانونی و بلاتکلیفی دانش‌آموزان و اولیا نخواهد داشت.

این مجتمع آموزشی نیز اظهار کرد: این نامه‌ها در حالی است که مجتمع آموزشی و تربیتی موقوفه متقین از سال 1304تحت عنوان هنرستان دختران و پرورشگاه در خیابان 30تیر تهران فعالیت آموزش و پرورشی در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی دخترانه پسرانه دارد. به گفته مادر یکی از دانش‌آموزان اگر هنرستان دخترانه مدنظر بوده است واقف در زمان حیات خود این موضوع را رعایت می‌کرد. در کارنامه دانش‌آموزان در سال 1355این عنوان قید شده است: «اداره امور هنرستان دخترانه و آموزشگاه حرفه‌ای پسران»؛ در دفتر امتحانات سال 1351این مجتمع نیز این عبارت ذکر شده است:

«... دفتر امتحانات مدرسه راهنمایی تحصیلی هنرستان دختران در سال تحصیلی...»؛ در کارنامه‌های قدیمی‌تر آمده است: «دبستان پرورشگاه ایتام... در سال تحصیلی 44-1343. مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره به همشهری گفت: منصرف از اینکه در تفسیر لفظ هنرستان مندرج در وقفنامه باید به مقتضای زمان خود دقت شود و لفظ هنرستان به‌طور مطلق به‌کار رفته و به‌نظر می‌رسد اساسا تعلیم و تربیت و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان یتیم مورد نظر است.فریدون واسعی افزود: تشکیل هنرستان تنها با وجود دوره‌های ابتدایی و راهنمایی قابل توجیه نیست.

کد خبر 229262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز