همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه ۲.۵ میلیون شغل در کشور داریم که کسی تمایلی به انجام آنها ندارد، گفت: رئیس جمهور نسبت به مسئله مهار تورم حساس است و در کنار آن، اشتغال زایی را نیز در اولویت‌های کار وزرا قرار داده است.

ربیعی

به گزارش مهر، علی ربیعی با تشریح وضعیت اشتغال در کشور گفت: امروز متاسفانه فرهنگ سختکوشی در جامعه افول کرده، باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری اظهارداشت: باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی نرخ بیکاری را کاهش دهیم و و فرهنگ کار و اشتغالزایی را در کشور نهادینه کنیم. در کشور حدود 2.5 میلیون شغل وجود دارد که مردم تمایلی برای انجام آن ندارند.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود:‌ برخی شغل‌ها در کشور وجود دارد که تمایل چندانی برای حضور در این شغل‌ها از طرف جمعیت جویای کار دیده نمی شود و این اتفاق خوبی نیست که به شغل های پایین توجه نمی شود، در حالی که در دنیا همین مشاغل رواج دارند و متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد در خارج به شغل‌های مختلف مشغول می‌شوند اما همان شغل را در ایران انجام نمی‌دهند.

ربیعی با اشاره به تلاش دولت برای مهار تورم و بیکاری بیان داشت: رئیس جمهور به شدت نسبت به مسئله تورم حساس است و اشتغالزایی و مهار تورم را از اولویت‌های کاری وزرا اعلام کرده است.

کد خبر 243111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز