گروه اقتصادی: ۲ مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، جزئیات و نحوه عرضه سبد کالایی وعده داده شده دولت را اعلام کردند.

به گزارش همشهری و براساس اعلام معاونین وزارت صنعت، قرار است تا پایان سال 2سبد کالایی از طریق کارت الکترونیک توزیع شود. به‌گفته رئیس سازمان بازرگانی دولتی وزارت صنعت 15تا 20میلیون نفر مشمول دریافت این سبد کالایی هستند. عباس قبادی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تا هفته دیگر تصمیم‌گیری نهایی برای این دو سبد و افراد مشمول آن صورت می‌گیرد، افزود: برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنیر ازجمله اقلام این سبد کالایی است.

به گفته این مقام وزارت صنعت، 2سبد کالایی به‌صورت جداگانه در بهمن و اسفند توزیع می‌شود. گفته می‌شود که دولت برای توزیع این سبد حدود 80هزار تن مرغ ذخیره‌سازی‌ کرده است. بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده تا تخم‌مرغ و پنیر را برای سبد کالایی تأمین کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از واردات 5میلیون تن گندم خبر داد و گفت: تاکنون 2.5 میلیون تن از این رقم وارد کشور شده و بقیه نیز در حال ورود به کشور است.

به گزارش همشهری و براساس اعلام قبلی مسئولان دولتی، اقشار هدف این سبد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، روستائیان، عشایر، تمامی بازنشستگان دولت، نیروهای مسلح، کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی، کارگران و سرپرستان خانوار، طلاب، دانشجویان متاهل، خبرنگاران و هنرمندان خواهند بود.

ارزش این سبدها هنوز از سوی دولت مشخص نشده است. همچنین مشخص نیست که این سبد آیا رایگان است یا اینکه اقشار مختلف متناسب با سطح درآمدی خود باید مبالغی را برای دریافت بپردازند؟ قرار است تا هفته آینده این مسائل نیز روشن شود. معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در معارفه یزدان سیف، درباره نحوه توزیع سبد کالایی گفت: اقدامات لازم برای ارائه این سبد از طریق کارت الکترونیک و کارت‌های اعتباری طراحی خواهد شد. حسن یونسی سینکی افزود: مردم با این کارت‌های الکترونیک می‌توانند اقلام خاص مورد نظر را از فروشگاه‌های خاص که بعدا‌اعلام می‌شود، تهیه کنند.

به گزارش تسنیم، وی همچنین الگوی فعلی تنظیم بازار را منسوخ و ناکارآمد دانست و گفت: کاری که امروز به نام تنظیم بازار صورت می‌گیرد، اصلا امروزی نیست چراکه ما نمی‌توانیم بدون توجه به محیط و فضای امروز بازار، آن را مدیریت کنیم. قبادی در ادامه از توقف واردات برنج، شکر و روغن از سوی شرکت بازرگانی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: ذخایر این کالاها هم‌اکنون در شرایط مناسبی قرار دارد و به همین منظور واردات این‌سه‌قلم کالا از سوی این شرکت تا اطلاع ثانوی متوقف است.

کد خبر 243024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز