سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: رفع مشکلات تأمین و عرضه کالاهای اساسی، آرامش بازار و تغییر رویکرد مردم به خرید این کالاها، موجب کاهش نوسان قیمت‌ها و ثبات بازار اغلب اقلام خوراکی شده است.

بررسی قیمت خرده فروشی کالاهای اساسی در سطح شهر نشان می‌دهد که طی 2هفته گذشته با وجود رشد اندک قیمت برخی از این اقلام، قیمت اغلب این کالاها ثابت مانده و در برخی موارد سیر نزولی داشته است. تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی اقلام خوراکی در شهر تهران طی هفته منتهی به 15آذر‌ماه امسال نیز حاکی از ثبات قیمت اغلب این اقلام است. براساس این گزارش، گرچه قیمت ماست و شیر پاستوریزه معادل 0.3درصد و پنیرپاستوریزه 0.4درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته اما بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بوده است.

همچنین قیمت تخم‌مرغ با افزایش 0.3درصدی به حدود 8هزار و 500تومان رسیده، قیمت گوشت گوسفندی و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بوده و نرخ گوشت مرغ معادل0.1درصد کاهش داشته است.براساس این گزارش، قیمت انواع برنج نسبت به هفته قبل ثابت بوده و در گروه حبوب نیز قیمت نخود و لوبیا قرمز بدون تغییر بوده و قیمت سایر اقلام این گروه0.3درصد تا 0.7درصد کاهش داشته است. در بازار میوه و سبزی‌ها نیز قیمت برخی اقلام مانند پرتقال درجه2، نارنگی و انگور کاهش یافته اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 2.2درصد تا 13درصد افزایش یافته است.

کد خبر 242070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز