همشهری آنلاین: همزمان با سالروز درگذشت مولانا، پوستری از مهدی سعیدی که برگرفته از جایگاه این شاعر شهیر ایرانی در جهان معاصر است، جایزه هیات داوران دوسالانه پوستر تایوان را به خود اختصاص داد.

گرافیک

به گزارش میراث خبر، نمایشگاه بین المللی پوستر تایوان از سوی انجمن طراحان گرافیک تایوان و با تایید انجمن مجامع بین‌المللی طراحی گرافیک دنیا «ایکوگرادا» تا 31 می سال 2014 درحال برگزاری است.

1306 اثر از 44 کشور جهان همچون آلمان،آمریکا، فرانسه، انگلستان، سوئیس، هلند، لهستان، ژاپن، چین، کره و ... برای شرکت در این رقابت ارسال شده بود که ده نفر از بهترین طراحان بین‌المللی گرافیک پس از بررسی آثار، 157 پوستر را برای ارائه در نمایشگاه انتخاب کردند.

از ایران نیز مهدی سعیدی با پوستری با عنوان «راه خورشید از بلخ تا قونیه» در این رویداد شرکت کرد.

این پوستر به مناسبت زادروز مولانا به سفارش سازمان فرهنگی اکو طراحی شده و همزمان با سالروز درگذشت مولانا که 26 آذر است، در بخش پوسترهای فرهنگی نمایشگاه تایوان به روی دیوار رفته است.

از سوی دیگر مهدی سعیدی برای طراحی این پوستر توانست جایزه هیات داوران نمایشگاه تایوان را کسب کند.

سعیدی پیش از این، دو بار در این دوسالانه شرکت کرده بود و درسال 2007 جایزه بزرگ و درسال 2011 مدال برنز این نمایشگاه را دریافت کرد.

این درحالی است که تاکنون تنها چندین طراح مطرح بین‌المللی توانسته‌اند جایزه بزرگ این دوسالانه را از آن خود کنند که از میان آنها می‌توان از «استفتان زاگمایستر» از آمریکا و «نیکلاس تراکسلر» از سویس نام برد.

سعیدی متولد تهران است و پس از گذراندن رشته گرافیک در هنرستان، مدرک دوره هنر و طراحی دانشگاه کمبریج انگلستان را دریافت کرد.

او مدرس دانشگاه های هنر و جهاد دانشگاهی بوده و در حال حاضر در دانشگاه سوره تدریس می‌کند.

آثار سعیدی در نمایشگاه‌ها و موزه‌های بسیاری در دنیا به نمایش درآمده و تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است که می‌توان به جایزه ویژه هفتمین دوسالانه بین المللی پوستر مکزیک، رتبه اول دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام در بخش فرهنگی، جایزه سوم سه سالانه بین المللی پوستر خارکف اکراین، جایزه رییس ایالت ترناوا از ششمین سه سالانه بین المللی پوسترترناوا، اسلواکی، جایزه بزرگ سومین نمایشگاه بین المللی پوستر تایوان، جایزه بزرگ پانزدهمین نمایشگاه دعوتی بین المللی پوستر کلورادو امریکا، جایزه ویژه، دومین دوسالانه بین المللی پوسترهای سیاسی اجتماعی، لهستان،جایزه اول اولین مسابقه طراحی لوگوی شخصی، ایران، جایزه بزرگ نمایشگاه سه سالانه پوستر اوزاکا ژاپن، جایزه سوم دوسالانه بین‌المللی پوسترجهان اسلام، جایزه ویژه هفدهمین نمایشگاه پوستر کلورادو امریکا، مدال برنز پنجمین نمایشگاه بین‌المللی پوستر تایوان، رتبه اول دوازدهمین سه سالانه پوستر اکو پلاکات اسلواکی، مدال طلا مجله بین المللی گرافیک امریکا، جایزه ویژه هیات داوران ششمین نمایشگاه پوستر تایوان اشاره کرد.

او آبان ماه سال جاری دبیر دوسالانه منتخب آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران (سرو نقره‌ای) و بنیانگذار اولین نمایشگاه بین‌المللی طراحی حرف در این دوسالانه بود.

سعیدی عضو هیئت انتخاب و داوری نمایشگاه های داخلی و خارجی بی شماری را برعهده داشته و آثارش در مجلات و کتاب‌های مطرح بین‌المللی به چاپ رسیده است.

همچنین تازه ترین کتاب او با عنوان «از خط تا خط» چندی پیش منتشر شد.

کد خبر 242921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز