همشهری آنلاین: مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی مهرماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا، علی ثابت نیا با اشاره به برگزاری موفق سه دوره قبلی این دوسالانه اظهار کرد: احیاء مکاتب قدیم، سبک و سیاق پیشینیان در هنر تذهیب و دستیابی به فضاهای جدید در این هنر مقدس، رویکرد اصلی برگزارکنندگان چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی است.

وی با اشاره به محتوای فراخوان چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی افزود: این فراخوان علاوه بر شرح فصل‌های مسابقه، آئین نامه شرکت، جوائز و امتیازات، معیار‌های داوری و روز شمار دوسالانه، به معرفی مصحف شماره ۱۰۶ «میرعبدالقادر حسینی شیرازی» از آثار فاخر گنجینه قرآن آستان قدس رضوی پرداخته و تصاویر صفحات تذهیب را ارائه کرده است.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، زمان برگزاری این دوسالانه را ۱۰ تا ۲۰ مهر ماه ۹۳ اعلام و عنوان کرد: هنرمندان تا پایان شهریورماه ۱۳۹۳ فرصت خواهند داشت تا آثار خود را به دبیرخانه دوسالانه واقع در مشهد، کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۴ ارسال کنند.

ثابت نیا هم چنین با اشاره به آغاز کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی از آبان امسال، اظهار کرد: این بخش تا زمان برگزاری مرحله نهایی دوسالانه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این دوره دوسالانه در بخش‌های مجموعه کامل آرایه‌های قرآنی، تذهیب تک اثر، تشعیر، گل و بوته، گل و مرغ و مثنی سازی (نقل عین به عین یک اثر) برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، برای برگزیدگان بخش‌های گوناگون این جشنواره، جوایزی از ۵ میلیون تا ۲۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

هنرمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی به آدرس www. tazhib. org مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶ ۸۴۲۳۵۷۵ ۰۵۱۱تماس بگیرند.

کد خبر 242683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز