همشهری آنلاین: اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، تاریخ علوم پزشکی، مواد دندانی و سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی سال تحصیلی ۹۳ - ۹۲ اعلام شد.

به گزارش مهر، آزمون مرحله دوم شامل مصاحبه شفاهی از تاریخ 7 دی ماه آغاز می شود و تا 18 دی ماه ادامه خواهد داشت. این آزمون برای همه رشته ها به جز رشته طب سنتی بر اساس برنامه اعلام شده در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

رشته پرستاری از تاریخ 14 تا 18 دی، رشته بهداشت محیط از تاریخ 14 تا 17 دی، رشته سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی صبح روز 15 دی، رشته مواد دندانی بعدازظهر روز 15 دی، سایر رشته ها از تاریخ 7 دی تا 9 دی و همچنین از 14 تا 16 دی ماه در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

آزمون مرحله دوم رشته طب سنتی در روز سه شنبه 17 دی ماه در حکمت سرای طب ایرانی دانشکده طب سنتی واقع در تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی،خیابان شهید سعید وفامنش، کوچه جمالی غربی (گیتی سابق) از ساعت 8 صبح برگزار می‌شود.

تاریخ حضور هر یک از داوطلبان در آزمون شفاهی بر روی کارت ورود به جلسه مصاحبه که در روزهای سه شنبه 3 دی و چهارشنبه 4 دی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت، مشخص شده است.

داوطلبان با درج کد رهگیری در محل مربوطه در سایت، می توانند کارت خود را دریافت کنند. مصاحبه صبح ها از ساعت 7:30 صبح تا 12 ظهر و عصرها از ساعت 12:30 تا ساعت 16 انجام می شود.

آزمون مرحله دوم شامل بررسی توانایی های علمی و قدرت انتقال مطالب و ارائه سوابق آموزشی - پژوهشی و تجارب حرفه ای است. داوطلبان لازم است اصل مدارک مستند مؤید سوابق آموزشی - پژوهشی و تجارب حرفه ای خود را جهت ارائه به هیأت مصاحبه کننده به همراه داشته باشند و نسخه ای از آن را به صورت
CD در اختیار دست اندرکاران قرار دهند.

داوطلبان لازم است فرم سوابق آموزشی - پژوهشی و تجارب حرفه ای مندرج در همین اطلاعیه را تکمیل کرده و روز مصاحبه به هیأت مصاحبه کننده ارائه کنند.

غیبت یا عدم شرکت داوطلبان در آزمون مرحله دوم (مصاحبه) به هر دلیل، به منزله انصراف بوده و انجام مصاحبه مجدد برای این داوطلبان امکان پذیر نیست.

نتایج نهایی آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در نیمه اول بهمن ماه سال جاری اعلام می شود و کارنامه کلیه داوطلبان در اسفند ماه سال جاری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند با درج کد رهگیری خود در محل مربوطه آن را دریافت کنند.

دانشگاه های علوم پزشکی ایران، اهواز،شهیدبهشتی،مشهد،علوم بهزیستی وتوانبخشی ومؤسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون تعهدی در قبال خوابگاه دانشجویی ندارند و در دانشگاه علوم پزشکی بقیه اﷲ (عج) پذیرش شامل: داوطلب رسمی سپاه، داوطلب رسمی ارتش، داوطلب رسمی ناجا است.

داوطلبانی که دانشگاه شاهد را انتخاب می کنند باید جهت گزینش به دانشگاه شاهد مراجعه کنند.

ظرفیت پذیرش شعب بین الملل از میان پذیرفته شدگان مرحله اول تکمیل خواهد شد و پذیرفته شدگان مرحله اول، در صورت تمایل، لازم است نسبت به انتخاب رشته - محل شعب بین الملل اقدام کنند.

در رشته هایی که دانشجو به صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش می شود، فرد پذیرفته شده، دانشجوی دانشگاه مبداء خواهد بود و دانشجو باید آمادگی داشته باشد تا تمام یا قسمتی از دوره آموزشی یا پژوهشی خود را در هر محل که دانشگاه ها تعیین می کند، بگذراند.

براساس ماده 4 قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مجلس شورای اسلامی 29 فروردین 89 به مربیان رسمی در آزمون مقطع دکتری، 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت اصلی (حداقل یک نفر) منوط به کسب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد اختصاص می یابد که در داخل ظرفیت اعلام شده، احتساب شده است و در صورت عدم وجود داوطلب واجد شرایط، اعلام نخواهد شد.

پذیرش مازاد مربیان در برابر پرداخت شهریه و سایر هزینه های مربوطه توسط محل خدمت داوطلب، خود داوطلب یا هر دو، به دانشگاه مجری دوره دکتری،از طریق انعقاد قرارداد صورت می‌پذیرد.

رشته های مربوط به دانشگاه آزاد تابع قوانین و مقررات دانشگاه مربوطه بوده و داوطلبان جهت کسب اطلاعات باید به آن دانشگاه مراجعه کنند.

کد خبر 242831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز