گرد‌آوری - پیمان اکبری: شبکه تماشا به تازگی پخش سریال زیبا و مهیج شهر دایناسورها را آغاز کرده است.

سریال شهر دایناسورها

 این مجموعه علمی -تخیلی سال 2002 ابتدا در قالب 3 قسمت و سپس با اضافه شدن 13قسمت دیگر از شبکه دیزنی روی آنتن رفت. داستان شهر دایناسورها برگرفته از کتابی با همین نام به نویسندگی و تصویرگری جیمز گورنی است. محبوبیت این کتاب به حدی بود که به 18زبان مختلف ترجمه شده و 2میلیون نسخه از آن در 30کشور مختلف به فروش رفته است.

فیلمنامه این سریال، داستان سفر 2 جوان آمریکایی به یک جزیره ناشناخته را روایت می‌کند. کارل (اریک ون دتن) و دیوید (شیلو استرانگ) به همراه پدر ثروتمندشان (مایکل براندن) دست به یک سفر پرهیجان و البته پرخطر می‌زنند. حین این سفر هواپیمای آنها دچار یک سانحه می‌شود و سقوط می‌کند. کارل و دیوید - برخلاف پدرشان- از این حادثه جان سالم به در می‌برند اما پا به جزیره‌ای ناشناخته به نام شهر دایناسورها می‌گذارند. برقراری ارتباط با ساکنان جزیره، تقابل با دایناسورها و تلاش برای پیدا کردن پدرشان ازجمله چالش‌های پیش‌روی این دو نوجوان است. آنها در این جزیره با شهردار والدو (جاناتان هاید) و دخترش ماریون (جورجینا رایلنس) آشنا می‌شوند.

ماریون که در حال آموزش دیدن برای رهبری مردم این جزیره است کمک‌های بسیاری به کارل و دیوید می‌کند. فیلمبرداری این سریال به‌علت نیاز به فضای باز و بکر در کشورهای مجارستان و مالت انجام شده است. به دید منتقدان اضافه شدن 13قسمت به شهر دایناسورها یک قدم مثبت برای این سریال بود زیرا با تغیییراتی که در فیلمنامه و همچنین کادر بازیگران سریال به‌وجود آمد شاهد بازی و دیالوگ‌های پخته‌تر و شخصیت‌های عمیق‌تر در داستان بودیم. مایکل اوکیفی در این‌باره می‌گوید: اگر بخواهم صادقانه قضاوت کنم باید بگویم برای طرفداران کتاب شهر دایناسورها 3قسمت اول این سریال واقعا ناامیدکننده بود. این موضوع از چشم تولیدکنندگان این مجموعه هم پنهان نماند و آنها دست به تغییرات زیادی در این سریال زدند. قسمت‌های جدید شهر دایناسورها پیشرفتی محسوس داشتند و همچنین بیشتر از سری قبلی سریال مورد استقبال قرار گرفتند.

شخصیت‌پردازی‌ها بسیار موفق‌تر بود و فیلمنامه از حالت خشک و کلیشه‌ای به یک فیلمنامه کاملا پویا تغییر شکل داده بود. با اینکه دست‌اندرکاران این سریال همچنان راه زیادی برای نزدیک شدن به کتاب هیجان‌انگیز شهر دایناسورها دارند اما می‌توان اذعان کرد ایجاد تغییرات در این مجموعه باعث موفقیت بیشتر سریال شد.

اما یکی از نکات منفی شهر دایناسورها برآورده نکردن انتظارات در بخش جلوه‌های ویژه است. شاون مک‌انزی منتقد سایت Entertain Your Brain در این‌باره می‌گوید: شهر دایناسورها یکی از سنگین‌ترین بودجه‌های پرداختی برای یک سریال را به‌خود اختصاص داده است اما آنچه به تصویر کشیده می‌شود اصلا تناسبی با این مبلغ هنگفت ندارد. سریال شهر دایناسورها هر جمعه ساعت 22از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود.

کد خبر 242628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز