همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از کتاب «۱۹۷۰ روز در شماره شش ژان بارت» نوشته‌ حجت‌الله ایوبی برگزار می‌شود.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم روز پنج‌شنبه 28 آذر ساعت 17 در محل نشر ثالث با حضور اهالی فرهنگ و هنر و سخنرانی حسام‌الدین آشنا، رخشان بنی‌اعتماد، احمد جلالی، صادق خرازی، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، فرشته طائرپور، عبدالحسین مختاباد، علی مرادخانی، رضا میرکریمی و ... تدارک دیده شده است.

"شماره شش ژان بارت" نام خیابانی در فرانسه است که خانه‌ فرهنگ ایران در آن واقع است و حجت‌الله ایوبی از تیرماه سال 1380، به مدت 1970 روز در جایگاه رایزن فرهنگی در این محل اقامت داشته است.

ایوبی در این کتاب با بیانی داستانی به شرح چگونگی برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی خانه‌ فرهنگ ایران از جمله شعر، موسیقی، سینما، نمایش و ... در مدت چهارساله‌ مسئولیتش به عنوان رایزن فرهنگی در کشور فرانسه پرداخته است.

کتاب یادشده در 320 صفحه با شمارگان نسخه 1100 و به قیمت 14 هزار تومان توسط انتشارات «ثالث» منتشر شده است.

گزیده‌هایی از مقالات شمس تبریزی، از حجت‌الله ایوبی توسط همین انتشارات آماده‌ انتشار است.

پیش از این کتاب‌های هنر و سیاست، مسکو به زبان روسی، 2013، احزاب سیاسی در فرانسه، انتشارات سمت، 1389، سیاست‌گذاری فرهنگی در فرانسه: دولت و هنر، انتشارات سمت 1388، پیدایی و پایایی احزاب سیاسی در غرب؛ تهران؛ سروش؛ 1382، اکثریت چگونه حکومت می‌کند؟ تهران؛ سروش؛ 1382، ایوبی و دیگران؛ مشارکت سیاسی؛ تهران؛ سفیر؛ 1381 به قلم ایوبی تالیف و منتشر شده است.

کد خبر 242623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز