فرمانده ‌نیروی انتظامی ایران گفت: افزایش جریمه استفاده کنندگان ماهواره، مشکل را حل نمی کند.

سردارسرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در گرگان بااشاره به اینکه 10 برابر کردن جریمه استفاده کنندگان‌از تجهیزات ماهواره نیز مشکل را رفع نمی‌کند افزود : بهترین راه‌حل در این باره فرهنگ سازی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی گفت : طرح استفاده از ماهواره در کمیسیون فرهنگی مجلس به کندی پیش می‌رود اما روح قانون مطرح در آن برخورد سختگیرانه با استفاده کنندگان ازاد از ماهواره است .

فرمانده‌انتظامی کشور قانون کنونی درباره برخورد با استفاده‌کنندگان از ماهواره را خوب ارزیابی و تاکید کرد باید در باره اجرای این‌قانون اراده قوی وجود داشته باشد درغیر این صورت برخی فکر می کنند که قانون استفاده از ماهواره لغو شده‌است .

سردارسرتیپ اسماعیل احمدی مقدم درباره جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره درشهرک غرب تهران گفت: ماموران ما با حکم ومجوز قضایی، گیرنده‌ها را فقط ازپشت بام‌ها جمع آوری کردند و حتی یک نفر هم وارد خانه‌ها نشده است.

وی همچنین درباره طرح برخورد با بد حجابی گفت: برخورد این نیرو  با این‌افراد ارشادی است و فقط با افراد اندکی که هنجارهای دینی و اجتماعی را می‌شکنند برخورد قضایی می شود .

فرمانده نیروی انتظامی افزود: ازابتدای اجرای این طرح تاکنون فقط 8 دهم درصد ازکل افرادی که به آنها تذکر داده‌ایم به‌مراجع‌قضایی فرستاده شده‌اند .

سرداراحمدی مقدم تاکید کرد  بدحجابی باعث افزایش مزاحمت برای خود بانوان‌می شود.

فرمانده‌نیروی انتظامی کشور گفت: در برخورد با بد حجابی ابتدا هدایت و ارشاد سپس تذکر و در مرحله سوم اقدام انتظامی یعنی تعهد گرفتن از افراد صورت می گیرد , پس از این مرحله اگر کسی سرپیچی کرد به مراجع قضایی معرفی می شود .

سرداراحمدی مقدم اجرای این طرح را مثبت ارزیابی کرد و افزود : با اینکه مدت کمی‌ازاجرای این طرح می گذرد شاهد آثار مثبت در نوع پوشش و مد هستیم 

کد خبر 2426

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز