یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این که سالانه یک میلیون و 200هزار خودروی جدید به سیستم حمل و نقل کشور اضافه می شود، افزود:شرکت های خودروسازی در تولیدات خود رعایت تمامی نکات ایمنی را لحاظ کنند تا کشته های تصادفات رانندگی در کشور کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار محمد رویانیان افزود: راهنمایی و رانندگی در نظر دارد تا در طرحی نسبت به خودروهایی که در سال گذشته بیشترین میزان تصادفات ناشی از ضعف ایمنی را به خود اختصاص داده اند شناسایی کند.

سردار رویانیان گفت: راهنمایی و رانندگی در حال شناسایی خودروهایی است که در هنگام تصادفات رانندگی از ایمنی و استحکام کمتری برخوردار هستند.

پیشتر نیز معاون راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این که خودروهای کشور از ایمنی لازم برخوردار نیستند بر ضرورت به کارگیری ترمز ABS و ایربگ در خودروهای تولیدی تاکید کرده و گفته بود: استفاده از این دو وسیله ایمنی می‌تواند در کاهش میزان تصادفات رانندگی ومیزان کشته‌های تصادفات نقش مهمی ایفا کند.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه نیز در خصوص چگونگی شکایت مالکان خودروهایی که دارای عیب اساسی از طرف کارخانجات سازنده هستند گفت: اصل بر این است که خودروهایی که از سوی کارخانجات به افراد واگذار می‌شود سالم باشد و در صورتیکه عیبی که از نظر خریدار پوشیده باشد در این خودروها وجود داشته باشد مالکان می‌توانند از خودروساز به مراجع قضایی شکایت کنند.

کد خبر 2163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز