مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای کاسینی ناسا با نفوذ در میان اتمسفر غلیظ و متراکم قمر تایتان سیاره زحل، شبیه‌ترین جرم کیهانی همسایه به زمین،تصویری ماهواره‌ای از دریاچه‌های قطبی این قمر به ثبت رسانده‌است.

تیتان

براساس گزارش دیسکاوری، فضاپیمای کاسینی که از سال 2004 تاکنون درحال مطالعه برروی سیاره زحل بوده است، تصویری بزرگ و موزائیکی از دریاچه‌های موجود در قطب قمر تایتان سیاره زحل را به ثبت رسانده است که اگرچه آبی به نظر می‌آیند، اما به جای آب مملو از هیدروکربن‌هایی مانند متان و اتان هستند.

تیتان

اطلاعات جدید تایتان و تصویر موزائیکی که کل منطقه دریاچه‌ای تایتان را به نمایش گذاشته است، همچنین به درک زوایای جدیدی از این دریاچه‌ها کمک کرده‌است، برای مثال دانشمندان اکنون می‌دانند که عمق دریاچه لیژیا مارا 110 متر است.

همچنین محققان با بررسی این تصویر و دیگر اطلاعات دریافتی از کاسینی دریافتند حجم هیدروکربن‌های موجود برروی این قمر 40 برابر مجموع مخازن نفتی موجود برروی زمین است. تیتان از نظر ساختار اتمسفری و سطحی شباهت زیادی به زمین دارد اما از برخی جهات نیز با یکدیگر به شدت متفاوتند. با این‌همه مطالعات بیشتر برروی آن فرایند‌های زمینی بیشتری را روی این قمر برای محققان آشکار می‌کند.

کد خبر 242559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز