مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان یک دوچرخه دوستدار محیط زیست طراحی کرده‌اند که هنگام حرکت در خیابان هوا را تصفیه می‌کند.

طراحی اولین دوچرخه تصفیه هوای آلوده شهری

به گزارش مهر، دوچرخه تصفیه هوا توسط محققان در شرکت ساخت و طراحی لایت فاگ در بانکوک طراحی شده و در حال حاضر تنها در شکل مفهومی وجود دارد.

از نظر تئوری، قاب آلومینیومی این دوچرخه دارای یک سیستم فتوسنتز است که از طریق تعامل بین آب و انرژی الکتریکی گرفته شده از یک باطری لیتیومی، اکسیژن تولید می‌کند.

سیلوات ویراکول مدیر بخش خلاقیت این شرکت گفت: ما می‌خواستیم محصولاتی طراحی کنیم که به کاهش آلودگی هوای شهری کمک کند. از این رو یک دوچرخه طراحی کردیم، چرا که اعتقاد داریم دوچرخه‌ها وسایل حمل و نقل دوستدار محیط زیست هستند.

وی افزود: دوچرخه سواری می‌تواند از بار ترافیک در شهر بکاهد، علاوه بر این ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم که به ارزش دوچرخه بیفزاید، از این رو به دوچرخه توانایی کاهش آلودگی را افزوده‌ایم.

با فرض این که  بسیاری از دوچرخه‌ سواران شهری با خطرات سلامتی ناشی از تنفس (در هوایی که گازهای منتشر شده توسط اتومبیل‌ها وجود دارد) رو به رو هستند، نقش این دوچرخه برای سلامتی دوچرخه سوار بسیار قابل توجه خواهد بود.

تاکنون هیچ نمونه اولیه‌ای از این طراحی ساخته نشده است و چگونگی تصفیه هوا توسط دوچرخه مشخص نشده است.

درحال حاضر تنها مشخص شده است که ایده این دوچرخه دوستدار محیط زیست استفاده از یک فیلتر هوا روی فرمان دوچرخه است که آلودگی هوا و انتشار گازها را در اتومبیل‌ها گرفته و هوای پاک را به سمت دوچرخه سوار هدایت می‌کند. این دوچرخه از طریق فرآیندی که به نوعی تقلید از فتوسنتز است اکسیژن تولید می‌کند.

دوچرخه

کد خبر 242377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز