همشهری آنلاین: چندین دانشجو در جریان درگیری‌های جدید با نیروهای امنیتی مصر در قاهره، پایتخت این کشور و همچنین اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر دستگیر و زخمی شده‌اند.

مصر

نیروهای امنیتی در چهارمین روز تظاهرات در روز چهارشنبه (۲۰ آذر، ۱۱ دسامبر) ضمن پرتاب گاز اشک آور به سوی دانشجویان در دانشگاه الازهر قاهره، چندین تن از کسانی را در اعتراضات در حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر شرکت کرده بودند، دستگیر کردند.

گزارش‌ها حاکی از این است که چندین دانشگاه دیگر در پایتخت عرصه درگیری‌های خشونت بار بین نیروهای پلیس و دانشجویان بوده‌اند.

درگیری‌های مشابهی نیز از اسکندریه، دومین شهر بزرگ مصر گزارش شد؛ معترضان در اسکندریه خواستار پایان حاکمیت نظامیان و بازگشت مرسی به قدرت شدند. پلیس ضمن تلاش برای پراکنده کرده معترضان، چندین نفر را دستگیر کرد.

دانشگاه‌های مصر عرصه تظاهرات دانشجویان این کشور در حمایت از رئیس جمهور برکنار شده این کشور قرار گرفته‌اند.

نیروهای امنیتی روز سه شنبه با دانشجویان در دو دانشگاه در قاهره و اسیوط درگیر شددند. وزارت بهداشت مصر تایید کرده است که ۳۶ نفر در جریان خشونت‌ها زخمی شدند.

در پی کشته شدن دو دانشجو در درگیری‌های روز دوشنبه، اتحادیه دانشجویان الازهر خواستار برگزاری اعتصاب در تمام شعب این دانشگاه شده است.

کشور مصر از ۳ جولای (۱۲ تیر) زمانی که ارتش مرسی را برکنار، قانون اساسی را تعلیق و پارلمان را منحل کرد عرصه آشوب سیاسی و اعتراضات خیابانی است. ارتش همچنین عدلی محمود منصور، رئیس دادگاه قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور موقت مصر منصوب کرد.

دولت ِ تحت حمایت ارتش در مصر دست به سرکوب مرگبار معترضان حامی مرسی زده است.

در جریان یک هفته خشونت بین حامیان مرسی و نیروهای امنیتی که بعد از عملیات مرگبار پلیس برای تخلیه اردوگاه‌های حامیان اخوان المسلمین در ۱۴ آگوست آغاز شد، حدود ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

این قتل عام با محکومیت جهانی روبرو گشت و سازمان‌های جهانی را بر آن داشت که خواستار تحقیقات مستقل در مورد خشونت‌ها شوند.

کد خبر 242199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز