همشهری آنلاین: شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد دولت موقت مصر بدنبال انفجار ساختمان پلیس المنصوره ، جماعت اخوان المسلمین را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از  فرانس 24، حازم الببلاوی، نخست وزیر مصر جماعت اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی خواند و تاکید کرد که آنها مسوول انفجار مقابل مرکز فرماندهی پلیس دقهلیه هستند.

نخست وزیر مصر گفت اخوان المسلمین با به بازی گرفتن امنیت مصر و دست زدن به اقدام های خشونت آمیز، چهره اش را نشان داد و مشخص شد یک گروه تروریستی است.

وی تاکید کرد: اقدام های تروریستی گروه اخوان المسلمین مانع از اجرای نقشه راه نخواهد شد و مانع از آن نمی شود که شهروندان مصری حضوری گسترده در پای صندوق های همه پرسی داشته باشند.

نخست وزیر مصر تصریح کرد که پیامدهای این حادثه تروریستی که مرکز فرماندهی پلیس استان دقهلیه را هدف قرار داد، دنبال خواهد کرد.

انفجار یک خودروی بمب گذاری شده دراوایل بامداد روز سه شنبه در برابر ساختمان پلیس مصر در المنصوره واقع در استان دقلهیه در شمال قاهره دستکم 14 تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

مقامات مصری اعلام کردند که شمار تلفات افزایش خواهد یافت.

برخی از شاهدان عینی گفته اند که انفجار صورت گرفته دربرابر ساختمان پلیس مصر در المنصوره ناشی از دو انفجار جداگانه بوده است.

تاکنون مقامات امنیتی مصر دراین خصوص اظهارنظری نکرده اند.

کد خبر 243593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز