همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تا پایان امسال به تعبیری ۲۵۰۰ میلیارد تومان و به تعبیر دیگری ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد، البته میزان کسری به چگونگی پرداخت مطالبات فرهنگیان بستگی دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در  درباره وضعیت بودجه 93 آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه سال 93 را بر اساس اولویت‌های احصا شده پیشنهاد دادیم که برخلاف سال‌های گذشته این نوع بودجه‌نویسی کاری بی‌نظیری بود، افزود: در بودجه 93 ردیف جداگانه‌ای تحت عنوان کیفیت‌بخشی با بیش از 250 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بسیاری از انتقادهای وارد به آموزش و پرورش از جمله اجرایی کردن سند تحول، ارتقای مدیریت آموزشگاه‌ها، تجهیز هنرستان‌ها و تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را پاسخ می‌دهد.

فانی با بیان اینکه من به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، از رشد 26.5 درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 93 خبر داد.

وی با اشاره به همکاری‌ بسیار خوب دولت با آموزش و پرورش در تصویب بودجه، اظهار کرد: هر پیشنهادی که آموزش و پرورش داشت با موافقت و تصویب دولت مواجه شد که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت نظام تعلیم و تربیت در دولت تدبیر و امید است که همه پیشنهادات را تصویب کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری خوب دولت درباره حل مشکل کسری بودجه آموزش و پرورشی گفت: این امر بستگی به گشایش مالی دولت دارد، اما هم آموزش و پرورش پیگیر است و هم دولت حس نیت دارد، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از مطالبات از جمله اضافه کارها، حق‌الزحمه امتحانات و سایر فعالیت‌ها را بپردازیم.

وی از بدهی آموزش و پرورش در خصوص تامین ارزاق مدارس شبانه‌روزی خبر داد و گفت: تاکنون بخشی از بدهی‌ها از جمله حدود 30 میلیارد تومان از بدهی سرویس مدارس روستایی را پرداخت کرده‌ایم و بخشی نیز به آینده موکول شده است؛ ضمن آنکه قول تهیه ارزاق مدارس شبانه‌روزی را از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌ایم که بزودی پرداخت می‌شود.

فانی با بیان اینکه من به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، از رشد 26.5 درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 93 خبر داد.

کد خبر 242114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز