گروه اجتماعی-علی‌اصغر محمدی: «امروز 5مرداد است و هنوز حقوق تیرماه به‌حساب ما واریز نشده است، باید اجاره خانه بدهیم و... ، هزار و یک گرفتاری داریم ولی مسئولان در پرداخت حقوق تعلل می‌کنند.»

مدرسه

این مضمون تماس‌های دیروز معلمان با همشهری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق تیرماه‌شان بود که بیان می‌کردند.یکی از معلمان خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: من مستأجر هستم و باید اجاره خانه بدهم، برای صاحبخانه هیچ توجیهی قابل‌قبول نیست، از طرفی خرج یک خانواده 4نفره را از کجا تأمین کنم.

معلم تهرانی افزود: چرا درحالی‌که همه دستگاه‌ها حقوق کارکنان‌شان را پرداخت کرده‌اند وزارت آموزش و پرورش حقوق معلمان را پرداخت نکرده است.معلم دیگری با اشاره به وعده رئیس‌جمهور در اجلاس رؤسای مناطق آموزش‌و پرورش در نیمه تیرماه امسال مبنی بر افزایش حقوق فرهنگیان و پرداخت آن با حقوق تیر تصریح کرد: بهتر نیست حقوق‌ فرهنگیان را پرداخت کنند تا با مشکل روبه‌رو نشویم، افزایش حقوق را اعمال و به‌صورت معوقه‌ماه آینده بپردازند.وی افزود:

تأخیر در پرداخت حقوق برای معلمانی که درآمد دیگری جز حقوق ثابت ندارند مشکل آفرین است و متأسفانه مسئولان آموزش و پرورش فقط شعار تکریم و رعایت ‌شأن معلمان را سر داده‌اند.خانم معلمی با لحن تند گفت: ما هزار و یک مشکل داریم و مسئولان توجهی به مشکلات ما ندارند، حقوق را بدهند و میزان افزایش حقوق را‌ماه آینده جزو مطالبات ما منظور کنند ، ما هم می‌گوییم حقوق مان را دولت دهم افزایش داد.مدیر یکی از مدارس تهران نیز در این‌باره به همشهری گفت: برای همکاران معلم در دهه آخر خرداد 2حکم صادر شده که تاریخ صدور یکی از آنها 92.4.22است ولی تاریخ اجرا 22تیر قید شده است.وی افزود: در این حکم به مصوبه شماره 71893مورخ 27خرداد 92هیأت وزیران استناد شده است.

وعده افزایش حقوق از تیر

2روز پس از سخنان رئیس‌جمهور درباره حقوق فرهنگیان، ‌معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش اعلام کرد: طبق وعده رئیس‌جمهور احکام افزایش حقوق فرهنگیان این هفته (منتهی به 20تیرماه) ابلاغ می‌شود. وحید کیارشی گفت: رئیس‌جمهور همزمان با مراسم افتتاحیه این اجلاس قول مساعدی را در حوزه افزایش حقوق فرهنگیان دادند که با دستور وزیر آموزش و پرورش احکام این افزایش حقوق ابلاغ و با حقوق تیرماه فرهنگیان پرداخت می‌شود. وی افزود: بودجه 92آموزش و پرورش در 2بخش تنظیم شده است، یکی بودجه 3 ماه‌ اول امسال است که فقط علی‌الحساب و تنخواه برای حقوق کارکنان اختصاص یافته و در این میان اعتبارات مربوط به اجلاس رؤسای آموزش و پرورش، اسکان فرهنگیان و هزینه‌های اداری و مقداری بابت اضافه کار به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شد.

ستاد مساعده، صف در انتظار

براساس شنیده‌ها با توجه به پرداخت نشدن حقوق فرهنگیان به کارکنان ستادی وزارت آموزش و پرورش مبلغی(میانگین400هزار تومان) به‌عنوان مساعده(علی‌الحساب) پرداخت شده است ولی برای معلمان این مبلغ نیز پرداخت نشده و آنها همچنان چشم‌ انتظار هستند. همچنین برای ستادی‌ها احکام کارگزینی جدید صادر شده که از اول تیرماه قابل اجراست، بر این اساس حقوق ستاد نشینان 35درصد افزایش داشته، برای مثال حقوق کارشناسان و کارشناسان مسئول به‌ترتیب 100هزار و 150هزار تومان افزایش یافته است.

پاسخگو نبودن مسئولان

تلاش‌های خبرنگار همشهری برای کسب اطلاع از علت تأخیر در پرداخت حقوق تیرماه فرهنگیان به‌علت همکاری‌نکردن مسئولان مربوطه به نتیجه نرسید. مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به‌ویژه ‌معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش حاضر به پاسخگویی نشدند و توضیح در این‌باره را به مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارتخانه محول کردند. البته یک منبع آگاه درباره علت پرداخت نشدن حقوق تیرماه گفت: پس از صدور احکام جدید و افزایش حقوق فرهنگیان، اعتبار لازم با وجود وعده رئیس‌جمهور و معاون وزیر آموزش و پرورش تأمین نشده است و مسئولان به‌دنبال تأمین اعتبار هستند.

کد خبر 224837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز