ترجمه وحید رضا نعیمی: تحقیقات نشان می‌دهد مردم ده درصد از یک دهه پیش سریع‌تر راه می‌روند.

شتاب زندگی برای شهرنشینان سریع‌تر شده است. نتایج تحقیقی که توسط دانشمندان انگلیسی در 32 شهر جهان صورت گرفته است، نشان می‌دهد مردم ده درصد از یک دهه پیش سریع‌تر راه می‌روند.

 در این تحقیق که هزاران نفر از افراد پیاده به طور پنهانی مورد بررسی قرار گرفتند، معلوم شد ساکنان سنگاپور سریع‌ترین رهروان هستند و مردم کپنهاگ و مادرید در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

 با این حال، سرپرست گروه تحقیقاتی یادشده گفت: تندتر راه رفتن ضرورتاً به این معنا نیست که مردم تندرست‌تر شده‌اند. پروفسور ریچارد وایزمن از دانشگاه هرتفوردشر گفت: نتایج تحقیق گویای نکات مهمی در مورد سلامت جسمی و اجتماعی در شهر است.

وی گفت: «از یک نظر، تند راه رفتن خوب است، اما اگر این کار جزیی از زندگی باشد – یعنی اگر فقط می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر بروید – آنگاه به همراه این کار، رفتارهای دیگری وجود خواهد داشت که برای شخص خوب نیست. سریع راه رفتن نتیجه خوب غذا نخوردن، ورزش نکردن یا ندیدن دوستان و خویشاوندان است که می‌تواند به انواع مشکلات دیگر مانند بیماری قلبی بیانجامد.»

 به نظر می‌رسد سرعت گرفتن شتاب زندگی تا حدی ناشی از فناوری باشد، از جمله ارتباطات هم سریع‌تر شده است. وایزمن خاطرنشان کرد:‌ «ما دائماً با یکدیگر در تماس هستیم و به محض آنکه می‌توانیم یعنی ظرف چند دقیقه و نه ساعت، با یکدیگر تماس می‌گیریم. این باعث می‌شود فکر کنیم همه چیز باید الان رخ دهد.»

 بیشترین تغییر در گوانگ‌ژو در چین رخ داده است که سرعت پیاده‌روی بیش از 20 درصد افزایش یافته است. این نسبت در سنگاپور 30 درصد است و به این ترتیب این شهر سریع‌ترین شهر جهان از نظر پیاده‌روی مردم است.

 نیویورک در رده هشتم قرار دارد و لندن مکان دهم را به خود اختصاص داده است. کندترین سرعت زندگی در خاورمیانه جریان دارد.

کد خبر 24204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز