سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، از گسترش کمربند حفاظتی در جنگل ابر شاهرود و جنگل‌های شمالی مهدیشهر خبر داد.

جنگل ابر

 کمربند حفاظتی با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی احداث می‌شود و می‌تواند مانع از دخل و تصرفات احتمالی در این رویشگاه ارزشمند شود. طی سال‌های اخیر طرح احداث جاده در این جنگل، یکی از بحث‌برانگیزترین طرح‌هایی بود که سرانجام با پیگیری‌های تشکل‌های مردم‌نهاد و اعتراضات صاحب‌نظران منتفی شد. اکنون اقدامات حفاظتی دراین رویشگاه جان تازه‌ای گرفته است. آنطور که سفیدیان می‌گوید کمربند حفاظتی تاکنون در 91کیلومتر از عرصه‌های ملی و طبیعی ازجمله در جنگل‌های شمالی شهرستان مهدیشهر و جنگل ابر شهرستان شاهرود اجرا شده است. افزون براین، با استفاده از بیل مکانیکی 34کیلومتر از مراتع استان خط‌کشی شده تا دخل و تصرفی انجام نشود.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان درخصوص مبارزه‌ علیه آفات و امراض بروز یافته در جنگل‌های استان، می‌افزاید: این اداره‌ کل برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به‌گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در منطقه از مبارزه با سموم شیمیایی خودداری کرده است. فعالیت‌های آگاهی‌دهنده برای مبارزه با آفات در 140هزار هکتار از عرصه‌های ملی و طبیعی به‌صورت سالانه از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل است.

کد خبر 241938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز