دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد تبهکار به بهانه ازدواج یا پیدا کردن کار با زنان و دختران طرح دوستی می‌ریخت و بعد از بیهوش کردن آنها، طلاهایشان را سرقت می‌کرد.

12آبان‌ماه زنی به کلانتری 103گاندی رفت و از سرقت اموالش از سوی یک سارق آبمیوه‌ای خبر داد. او گفت: مدتی قبل همراه دخترم حوالی میدان خراسان بودیم که مرد جوانی نزد ما آمد و گفت که از دخترم خوشش آمده و می‌خواهد برای خواستگاری به خانه‌امان بیاید. من مخالفت کردم اما او تا مقابل خانه، ما را تعقیب کرد و پس از آن چندبار برای خواستگاری به در خانه امان آمد. دخترم قصد ازدواج نداشت و پیش از اینکه مزاحمت‌های مرد جوان باعث آبروریزی شود، خواستم که با او حرف بزنم و از وی بخواهم که دیگر مزاحم ما نشود.

برای همین با او در پارک قرار گذاشتم و بعد از ظهر یازدهم آذرماه، برای دیدن او به محل قرار رفتم. او خودش را بهزاد معرفی کرد و قبل از اینکه شروع به حرف زدن کند، یک لیوان آبمیوه به من تعارف کرد. پس از خوردن آبمیوه، بیهوش شدم و زمانی که به‌هوش آمدم متوجه شدم که تمامی پول‌ها به همراه طلا و جواهرات و گوشی موبایلم به سرقت رفته است.

با شکایت این زن، تحقیقات کارآگاهان آگاهی برای دستگیری سارق آبمیوه‌ای شروع شد. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت شکایت دیگری نیز پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. متهم این بار به بهانه استخدام دست به سرقت از یک زن زده بود. زن جوان در تشریح ماجرا گفت: به‌دنبال پیدا کردن کار به خیابان سهروردی رفته بودم. برای پیدا کردن آدرس، ‌از جوانی درخواست کمک کردم و او وقتی فهمید که دنبال کار می‌گردم، ادعا کرد که قصد دارد دفتری برای شرکت پخش مواد غذایی در منطقه سهروردی اجاره کند و حاضر است مرا به‌عنوان منشی شرکت با حقوق ماهانه یک میلیون تومان استخدام کند. من هم قبول کردم و از آن روز به بعد به همراه این شخص به چندین دفتر بنگاه املاک در خیابان سهروردی رفتیم.

شاکی ادامه داد: روز حادثه در مسیر بازگشت از بنگاه بودیم که او 2آبمیوه خرید و یکی از آنها را به من تعارف کرد. پس از نوشیدن آن دچار سرگیجه شدم و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی به‌هوش آمدم خودم را در ساختمانی دیدم که چند زن و مرد در آنجا سرگرم مصرف مواد بودند. نمی‌دانم مرد سارق چطور مرا به آنجا برده بود اما فهمیدم که وی طلا و گوشی موبایلم را دزدیده است. پس از دومین شکایت، جست‌وجوهای پلیس ادامه یافت تا اینکه 12آذر‌ماه شاکی اول در میدان ونک به‌صورت اتفاقی متهم را دید که در حال سوار شدن به یک خودروی مسافرکش بود.

این زن ماجرا را به مأموران گشت پلیس در آن حوالی خبر داد و متهم در چهارراه جهان کودک و پشت چراغ قرمز، دستگیر شد. با کشف 4میلیون تومان پول نقد و مقداری طلای زنانه از متهم 20ساله، وی به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل و از سوی شاکیان شناسایی شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم نه‌تنها با شیوه بیهوشی بلکه با شگرد بدل اندازی نیز دست به سرقت طلا و جواهرات زنان و دختران زده است.

وی با اسامی مختلف با زنان و دختران طرح دوستی می‌ریخت و چند روز پس از آشنایی به بهانه دیدن طلاهایشان، آنها را گرفته و در فرصتی مناسب آنها را با طلاهای بدلی که از قبل تهیه کرده بود عوض می‌کرد.سرهنگ حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: شاکیان احتمالی می‌توانند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 241890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز