پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نلسون ماندلا؛ نماد مقاومت و مبارزه با نژادپرستی در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

ماندلا

شبکه های خبری در خبرهایی فوری اعلام کردند؛ نلسون ماندلا، رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید شامگاه پنجشنبه، در سن 95 سالگی در ژوهانسبورگ درگذشت.

جاکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی مرگ وی را تایید کرده است.

پرچم آفریقای جنوبی تا پایان مراسم تشییع جنازه ی نلسون ماندلا نیمه افراشته خواهد بود.

شبکه ی تلویزیونی سی ان ان با قطع برنامه های عادی خود نطق تلویزیونی جاکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی درباره ی خبر درگذشت نلسون ماندلا را پخش کرد.

جاکوب زوما گفت: مردم آفریقای جنوبی ، نلسون ماندلای دوست داشتنی ما که پدر موسس کشور دمکراتیک ما بود درگذشت. وی درحالیکه در کنار خانواده اش بود در تاریخ پنجم دسامبر حدود ساعت بیست و پنجاه دقیقه ی شب در کمال آرامش درگذشت. وی اکنون در آرامش است. کشور ما بهترین فرزند خود را از دست داد. مردم ما یک پدر را از دست دادند. هرچند ما می دانستیم که این روز فرا خواهد رسید اما هیچ چیز نمی تواند حس فقدان عمیق را در ما از بین ببرد. تلاش خستگی ناپذیر وی برای آزادی باعث شد تا احترام دنیا نصیبش شود. تواضع و مهربانی و انسانیت باعث شد که همه عاشقش باشند. دل و جان ما در کنار خانواده ی ماندلا است. ما به این خانواده ی بسیار مدیون هستیم. رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: آنها فداکاری های زیادی کردند و زحمت زیادی کشیدند تا مردم ما بتوانند آزاد باشند. دل و جان ما در کنار کل خانواده ی ماندلا است.اکنون غمگین ترین لحظه ی ما است. کشور ما بهترین فرزند خود را از دست داد.

جاکوب زوما در ادامه ی تمجید از شخصیت نلسون ماندلا گفت: نلسون ماندلا ما را درکنار هم قرار داد و ما در کنار یکدیگر با وی وداع خواهیم کرد. برای نلسون ماندلای دوست داشتنی یک مراسم تشییع جنازه ی دولتی برگزار خواهد شد.من دستور داده ام که پرچم آفریقای جنوبی از ششم دسامبر به حالت نیمه افراشته درآید و تا پایان مراسم برگزاری تشییع جنازه به حالت نیمه افراشته باقی بماند.

کد خبر 241360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز