سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت برای شناسایی طعمه‌های خود در بانک‌ها یا مراکز تجاری کمین می‌کردند.

ماموران اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران زمانی در جریان فعالیت این باند قرار گرفتند که گزارش‌های مختلفی درخصوص سرقت از مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری دریافت کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این گروه به شیوه زاغ زنی طعمه‌هایشان را انتخاب می‌کردند و بعد از تعقیب آنها دست به کیف‌قاپی می‌زدند.

در بعضی موارد نیز شیشه خودروی طعمه‌هایشان را می‌شکستند تا کیف آنها را سرقت کنند. کارآگاهان با کمک مالباخته‌ها به چهره نگاری از سارقان پرداختند و در ادامه موفق به شناسایی 3عضو این گروه شدند. آنها مخفیگاه متهمان را در کرج شناسایی کردند و راهی آنجا شدند. دزدان وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند قصد داشتند با ایجاد درگیری از دست کارآگاهان فرار کنند اما پیش از هر اقدامی دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها اموال مسروقه نیز کشف شد.

متهمان پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران و کرج اعتراف کردند. یکی از متهمان در بازجویی‌ها گفت: یکی از ما 3نفر به داخل بانک یا مراکز تجاری در تهران، ‌کرج و قلعه‌حسن‌خان می‌رفت و بعد از شناسایی طعمه از آنجا خارج می‌شد. بعد از آن هر سه‌با ماشین به تعقیب مالباخته می‌پرداختیم و زمانی که وی ماشینش را کنار خیابان پارک می‌کرد در فرصتی مناسب با شکستن شیشه دست به سرقت می‌زدیم.

وی افزود: معمولا سرقت‌ها را از ساعت 8صبح تا ساعت 12در ساعت کار بانک‌ها و مراکز تجاری و مالی انجام می‌دادیم. بعد از دستگیری متهمان، ‌کارآگاهان موفق به شناسایی مالباختگان شدند. آنها یکی پس از دیگری به اداره آگاهی رفتند و متهمان را شناسایی کردند. یکی از مالباخته‌ها که مدارک شناسایی‌اش در مخفیگاه متهمان کشف شده بود به مأموران گفت: 29 مهرماه بعد از گرفتن مبلغ 7میلیون تومان از بانک بیرون آمدم و سوار ماشینم شدم.

کیفم را نیز زیر صندلی راننده گذاشتم. بعد از اینکه به محل کارم رسیدم از ماشین پیاده شدم و پس از گذشت چند دقیقه به محل پارک خودرو برگشتم که متوجه شدم شیشه سمت راننده شکسته و کیفم به سرقت رفته است. سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 241148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز