همشهری آنلاین: وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت که دادگاه عمومی، قتل ستار بهشتی را شبه عمد دانسته است.

ستار بهشتی

ایسنا نوشت: گیتی پورفاضل در حاشیه نشست «امنیت فرزندخوانده در خانواده» در مورد آخرین وضعیت پرونده مرگ مشکوک ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا، گفت: امروز ( 12 آذر) به شعبه یک بازپرسی دادسرای امور جنایی مراجعه کردم و در آنجا گفتند که پرونده از شعبه 1057 دادگاه عمومی به دادسرا بازگشته است.

پورفاضل با بیان اینکه دادگاه، قتل ستار بهشتی را شبه‌عمد دانسته است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود تمامی مستندات و مدارک موجود در پرونده، نوع قتل را شبه عمد تشخیص داده و بر این اساس قاتل می‌تواند با قرار وثیقه آزاد شود تا حکم نهایی صادر شود.

وی اظهار کرد: قاعدتا حکم نهایی این است که دیه مشخص می‌شود که یا خانواده ستار بهشتی آن را قبول می‌کند یا به صندوق دولت واریز می‌شود.

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی، افزود: من پیش از این به تصمیم بازپرس مبنی بر عمدی نبودن قتل ستار بهشتی اعتراض کردم اما بازپرس معتقد بود که قاتل انگیزه قتل نداشته و ضرباتی که به مقتول وارد کرده کشنده نبوده است در حالی که ضربات وارد شده به ستار بهشتی سبب خون‌ریزی ریه، کبد و زیر پروانه مغز او شده بود و در اثر همین خونریزی و نرسیدن اکسیژن لازم به این ارگان‌ها، وی فوت کرده است.

پورفاضل در پاسخ به این سوال آیا شما به نگهداری غیر قانونی ستار بهشتی اعتراض کرده‌اید؟ گفت: تمام کارهایی که در حق موکل من انجام شد، غیرقانونی بوده و ما اعتراض‌های خود را انجام داده‌ایم.

کد خبر 241140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز