همشهری آنلاین: وکیل‌مدافع پیمان حاج محمود عطار از محکومیت یکی از بازپرسان سابق دادسرای کارکنان دولت در پرونده پالیزدار توسط دادگاه کیفری استان تهران خبر داد.

دادگاه

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده موسوم به پالیزدار حدود 11 نفر دستگیر شدند که یکی از آن‌ها موکل اینجانب بود.

وی افزود: پرونده مذکور به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی ارجاع شد که پس از بررسی احکام متهمان صادر شد و با اعتراض متهمان به رای صادره، پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال و در نهایت موکلم از سوی دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد.

وکیل‌مدافع حاج محمود عطار ادامه داد: پس از اینکه موکلم تبرئه شد علیه بازپرس پرونده، سرپرست دادسرای کارکنان دولت و دادستان سابق تهران اقامه دعوا کرد که این پرونده در دو مرجع دادسرای انتظامی قضات و دادسرای ویژه کارکنان دولت مورد رسیدگی قرار گرفت.

ترک همدانی تصریح کرد: دادسرای انتظامی قضات پس از رسیدگی، حکم به تعلیق بازپرس پرونده داد. دادسرای کارکنان دولت نیز با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای بازپرس، این پرونده را به شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داد.

وی افزود: شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران، بازپرس پرونده را به اتهام بازداشت غیرقانونی و رفتار خلاف صریح قانون به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم به پرداخت جزای نقدی 50 میلیون ریال تبدیل شد.

وی در پایان تاکید کرد که نسبت به حکم صادره اعتراض می‌کنیم.

کد خبر 235719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز