همشهری آنلاین: مقام های ارتش ملی افغانستان در استان بادغیس این کشور از کشته شدن ۵۷ طالب از جمله ۷ تن از فرماندهان این گروه و زخمی شدن ۴۸ تن دیگر از اعضای طالبان در شمال افغانستان خبر دادند.

۵۷ عضو گروه طالبان در استان بادغیس افغانستان کشته شدند

به گزارش ایرنا، داود شاه وفادار فرمانده هنگ سوم ارتش ملی افغانستان در بادغیس روز دوشنبه به رسانه های محلی گفت 57 تن از نیروهای طالبان در درگیری سه روز گذشته نیروهای ارتش افغانستان و نیروهای طالبان در منطقه بالامرغاب استان بادغیس کشته و 48 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

وفادار تعداد تلفات نیروهای افغان را در این عملیات 5 کشته و 16 زخمی اعلام کرد و گفت: ملا حسن اچکزی، ملابسم الله، ملاذاکر، مولوی عبدالظاهر، ملاعبدالروف و ملاجلیل از جمله فرماندهان گروه طالبان در این منطقه بودند که اجساد آنان در بین کشته شدگان دیده می شود.

این فرمانده ارتش افغانستان افزود:در این درگیری مقادیر زیادی سلاح ، مهمات و خودروهای طالبان به دست نیروهای افغان افتاد.

بر اساس گزارشها نیروهای طالبان نیز با تایید این درگیری در باغیس افغانستان مدعی شدند 50 تن از نیروهای امنیتی افغان در این درگیری کشته و یا زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور در فروردین 93 عملیاتهای خود را برای پاکسازی مناطق ناامن افغانستان گسترش داده اند.

کد خبر 240944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز