همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به گسترش و نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ حسنه وقف در کشور به مدد فعالیت های تبلیغی و رسانه ای گفت: ۱۸۱۰ وقف جدید تاکنون طی سال ۹۲ با نیت فرهنگی ، دینی ، آموزشی و امور خیریه در سراسر کشور ثبت شده است.

وقف

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکى از بارزترین مصداق‌هاى تزکیه، صدقه و کامل‌ترین مصداق آن، وقف است که به واسطه وقف، اصل مال انسان ثابت مى‌ماند و فرع ( منافع ) آن نیز با دوام و ثباتِ آن اصل، جریان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیچ صدقه‌اى چون وقف چنین مزیّتى جاودانه ندارد، افزود: مردم نیکوکار و خیر ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 88 در هر سال به طور متوسط 198 وقف جدید به ثبت می رساندند.

ربیعی با اشاره به اینکه از سال 89 با اجرای طرح‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ حسنه وقف از طریق رسانه ها، اجرای امینانه نیات واقفان و برپایی خیمه های مشورتی «همه واقف باشیم» در ایام و مناسبت های ویژه سال در بقاع متبرکه و امامزادگان، روند ثبت وقف های جدید ، شتاب بیشتری به خود گرفت، تصریح کرد: در سال 89 با توجه به این اقدامات ، 927 وقف جدید، در سال 90، 1388 وقف جدید و در سال 91، 1765 وقف جدید به ثبت رسید.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در 8 ماهه اخیر سال 92 تاکنون نیز بیش از 1810 وقف جدید توسط واقفان خیر اندیش در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ضمن تشکر از عموم مردم قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی که به تبعیت از شعائر ناب اسلام محمدی، همواره با حضور در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی حماسه آفریده و برگ‌های زرینی را در تاریخ این سرزمین عزیز به ثبت رسانده اند، خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم عزیز در سنت حسنه وقف و ترویج این فرهنگ حسنه شد.

کد خبر 240682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز