امروز با به‌صدادرآمدن زنگ زلزله، پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز به‌طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس اعلام پژوهشگاه بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله، هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‎آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‎های صحیح و سریع در برابر آن است. آشنایی دانش‎آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‎آموزان نسبت به پدیده‎های طبیعی، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‎سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ازجمله دیگر اهداف اجرایی پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

مانور زلزله و ایمنی از سال 1378در همه مدارس کشور اجرا می‌شود.  نیز آژیری تحت عنوان زنگ ایمنی در برابر زلزله ساعت 10تا 10:30در همه مدارس و از طریق رادیو سراسری و رادیوهای مراکز استان‌ها به‌مدت یک دقیقه پخش می‌شود. در مدارس دونوبته نیز، مانور بین ساعت 14:30تا 15برگزار می‌شود؛ نمایشگاه آثار دانش‌آموزی مرتبط با حوادث طبیعی و ایمنی هم ‌ در سطح مدارس برپا خواهد شد. رعایت 2 اصل پناه‌گیری و خروج صحیح با محوریت فعالیت دانش‌آموزی و توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی‌ مورد تأکید است و پس از اجرای مانور به‌منظور بیان احکام و آموزش به دانش‌آموزان، نماز آیات برگزار می‌شود.

کد خبر 240677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز