همشهری آنلاین: دستور کار کمیسیون‌های اقتصادی مجلس نشان می‌دهد که در هفته جاری ۱۱ نماینده خواستار پاسخگویی وزیر اقتصاد هستند و تفحص از شرکت ملی نفت نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش فارس، برنامه جلسات کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری منتشر شد.

* بررسی هدفمندسازی یارانه‌ها در کمیسیون اصل 90

بر این اساس کمیسیون اصل 90 مجلس روز یکشنبه هفته جاری در جلسه عمومی کمیسیون به چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و نیز طرح برنامه و بودجه رسیدگی خواهد کرد.

همچنین روز سه‌شنبه نشست اعضای کمیسیون با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون شیوه‌های تعامل و همکاری و پرونده‌های مطروحه برگزار می‌شود.

* اصلاح پیش نویس حمایت از تولید در کمیسیون ویژه حمایت

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در ادامه بررسی خود پیش‌نویس طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی را، روز سه شنبه در دستور کار دارد.

* دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس

کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه به بررسی مشکلات پیمانکاران طرح‌های عمرانی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط خواهد پرداخت و نیز طرح استفساریه قانون ماده 133 قانون مالیات‌های مستقیم را بررسی خواهد شد.

روز دوشنبه یازده نماینده مجلس در کمیسیون اقتصادی منتظر پاسخگویی وزیر اقتصاد راجع‌به عملکرد اقتصادی دولت خواهند بود.

همچنین روز سه‌شنبه راهکارهای افزایش سرمایه بانک‌ها و مشکلات نظام بانکی کشور با حضور اعضای کمیسیون بررسی می‌شود.

* بررسی مشکلات نفتی در مجلس

به گزارش فارس، کمیسیون انرژی مجلس نیز روز یکشنبه گزارش عملکرد پالایشگاه‌های کشور را با حضور مسئولان ذی‌ربط در دستور کار دارد و نیز تحقیق و تفحص آقایان قاضی‌پور، محجوب، فولادگر، حاجی دلیگانی و حسن کامران نیز ارائه خواهد شد.

روز سه‌شنبه ادامه بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در دستور کار است و روز یکشنبه نیز کارگروه گاز و پتروشیمی به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص سیدمهدی موسی‌نژاد در خصوص عملکرد شرکت نفت رسیدگی خواهد کرد.

روز سه‌شنبه این کارگروه رسیدگی به مشکلات جایگاه‌داران سی‌ان‌جی با حضور مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت امور اقتصاد دارایی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مجلس در دستور دارد.

همچنین کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس میزان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت تشریح عملکرد این وزارتخانه در روز سه‌شنبه خواهند بود.

کد خبر 240655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز