شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

با اعلام اسامی نامزدهای دریافت جوایز سینمایی اسپیریت مشخص شد «گذشته» اصغر فرهادی نامی در میان ۵ نامزد بهترین فیلم بین‌المللی این مراسم معتبر ندارد.

آغاز فصل جوایز، غیبت فرهادی

 

به گزارش اسکرین دیلی، مراسم اهدای جوایز اسپیریت یک روز پیش از مراسم اسکار در شامگاه اول مارس۲۰۱۴ در لس‌آنجلس برگزار می‌شود و انتظار می‌رود بسیاری از نامزدهای امسال جزو نامزدهای جایزه اسکار هم باشند که اسامی آنها در‌ماه ژانویه اعلام خواهد شد. جوایز اسپیریت را بنیاد هنری فیلم ایندیپندنت برگزار و در آن از فیلم‌های مستقلی تقدیر می‌کند که با بودجه کمتر از ۲۰میلیون دلار ساخته شده‌اند.

امسال در بخش بهترین فیلم بین‌المللی فیلم‌های سینمایی «نشانی از گناه» ساخته جیا ژانگ‌که از چین، «آبی گرم‌ترین رنگ است» عبداللطیف کشیش از فرانسه (برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن)، «گلوریا» از شیلی، «بیوتی بزرگ» به کارگردانی پابلو سورنتینو از ایتالیا و «شکار» توماس وینتربرگ از دانمارک نامزد دریافت جایزه اپسیریت شده‌اند. غیبت گذشته فرهادی در این فهرست می‌تواند به نفع رقبای قدرتمند او باشد.

درام تاریخی «۱۲ سال بردگی» به کارگردانی استیو مک‌کویین با 7نامزدی در جوایز مستقل جشنواره اسپیریت۲۰۱۴ پیشتاز است. این فیلم نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه و فیلمبرداری شده و 3بازیگر آن یعنی چیتویل اجیوفور، مایکل فاسبندر و لوپیتا نیونگو هم در رشته‌های بازیگری نامزد هستند. «نبراسکا» ساخته الکساندر پین هم در 6رشته نامزد است ازجمله در رشته بهترین بازیگر مرد نقش اول برای بروس درن.

در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم، 2فیلم سیاه و سفید هم به چشم می‌خورد؛ «نبراسکا» و «فرانسس ها». این دو به همراه «همه‌‌چیز از دست رفته» با بازی رابرت ردفورد و «درون لیون دیویس» ساخته ایتن و جوئل کوئن دیگر رقبای فیلم «12سال بردگی» در رشته بهترین فیلم هستند.

کیت بلنچت استرالیایی برای بازی در «جاسمین غمگین» وودی آلن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول شده و جیمز گاندولفینی که ژوئن امسال درگذشت، برای بازی در کمدی عاشقانه «به قدر کافی گفته شده» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل است. درام «پیش از نیمه‌شب» نامزد 2جایزه برای جولی دلپی شده است؛ یعنی بهترین بازیگر زن نقش اول و بهترین فیلمنامه با همکاری ایتن هاوک.

 

کد خبر 240568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز