همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باور کنید دعوای ما با غرب برای کاهش قدرت غنی‌سازی اورانیوم نیست بلکه جدال ما با آنها برای اسلام است.

حسین سلامی

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی، در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مشهد که شب گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جدال میان کشورهای غربی و ایران، گفت: باور کنید دعوای غرب با ما بر سر چند سانتریفیوژ نیست، جدال آنها برای کاهش درصدی از غنی‌سازی اورانیوم نبوده، بلکه این‌ها فقط نمادهایی از کینه عمیقی است که نسبت به جوهره قدرت ایران دارد، آنها به دنبال هجوم به منبع اصلی قدرت ما هستند که اسلام و ولایت است.

جاشین فرمانده کل سپاه گفت: جدال و پیکار بر سر این واقعیت است که اسلام به عنوان قطب جدید قدرت ظاهر شده و هرچه زمان می‌گذرد به جای اینکه اسلام و انقلاب تحلیل رود، امواج آن هر روز گسترده‌تر می‌شود.

سلامی تاکید کرد: نظام سلطه چرخه نزول قدرتش آغاز شده و هر روز شاهد آثار ضعف و افول دنیا استکبار هستیم .

وی تلاش دشمنان را در جهت از بین بردن ریشه و اساس اسلام و ولایت دانست و افزود: جهان از تعادل خارج شده است، تعادلی که غرب و شرق آن را ساخته بودند، ما در این تعادل ساخته سلطه‌گران برای دفاع از هویت خود ایستادگی کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اکنون اسلام دوباره ظهور کرده است، این نظم و تعادل ساخته آمریکا و غرب را، اسلام در عرصه نوین فروریخته و می‌خواهد نظم جدیدی بر اساس منطق وحی و ارزش‌های اسلامی بنا کند.

سلامی تاکید کرد: پیام‌های حیات‌بخش و آگاهی‌بخش دین آسمانی اسلام دل‌ها و ذهن‌های بسیاری از انسان‌ها را بیدار کرده است.

وی با اشاره به تمدن انقلاب اسلامی گفت: ایران تمدنی فراتر از مرزها دارد که این تمدن در حال رشد و توسعه است، امروز هیچ قدرتی ایران را در محدوده جغرافیایی ملی‌اش تعریف و توصیف نمی‌کند، زیرا ایران را هم در شرق مدیترانه و هم در شمال آفریقا مشاهده می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به این دلیل دشمنان برای مهار این تمدن اسلامی هزینه‌های زیادی کرده‌اند، آنها استراتژی و برنامه‌ریزی‌های زیادی برای سرنگونی ایران اسلامی صورت داده‌اند.

وی با اشاره به تلاش دشمن جهت نفوذ در فکر و ذهن جوانان، اظهار کرد: می‌توانیم با استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون مسجد، افکار و برنامه‌ریزی‌های دشمن را با شکست روبه‌رو سازیم.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نیازمند این هستیم که نسبت به خطیر بودن موقعیت زمانی برای ادامه حیات و ابقای اسلام به یکدیگر هشدار دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که در دوره ظهور خورشید اسلام به سر می‌بریم، تصریح کرد: اسلام در حال بیدار کردن وجدان‌های خفته است و با نفوذ به دل‌ها و تسخیر قلب‌ها مردم را به سوی خود جلب می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران موقعیت امروز جامعه را به زمان بعثت اولیه اسلام تشبیه کرد و افزود: در آن زمان اسلام فطرت‌ها را بیدار و انسان‌ها را به توحید فراخواند.

سلامی با اشاره به تلاش امپراطوری‌های بزرگ جهت مقابله با گسترش نفوذ مکتب اسلام در دنیا، ادامه داد: آنها در تلاش بودند تا از نفوذ اسلام به سایر نقاط دنیا جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروزه نیز مستکبران به مقابله با این دین الهی پرداخته‌اند، گفت: آنان تلاش‌های زیادی می‌کنند تا از درخشش و گسترش اسلام در جهان جلوگیری شود و علت اصلی دشمنی‌شان با ایران مربوط به اسلام و دین‌مداری ماست.

کد خبر 240506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز