همشهری آنلاین: فراخوان مرحله سوم طراحی مجسمه‌های شهری تا ۹ آذرماه تمدید شد.

مجسمه سازی

به گزارش فارس،‌ فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری در سال جاری منتشر شد که هدف از این فراخوان، بسترسازی و فراهم کردن فرصتی برای جلب حداکثری مشارکت هنرمندان مجسمه ساز در ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای آنها برای فضای شهر تهران است.

بر اساس این فراخوان،‌ هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را طبق شرایط در سه مرحله زمانی مرداد،‌ مهر و آذرماه به سازمان زیباسازی ارائه کنند.

این فراخوان در نوبت مهرماه با مشارکت 150 هنرمند با بیش از 450 اثر همراه بود و برگزیدگان این مرحله نیز اعلام شدند و مرحله دوم آن نیز در مردادماه برگزار شد که هیئت داوران با بررسی 387 اثر رسیده از ۱۹۶ هنرمند به دبیرخانه 25 اثر را برای جانمایی در سطح شهر معرفی کردند و فراخوان مرحله سوم نیز مدت زمان آن تا ۹ آذرماه تمدید شده است که بعد از بررسی آثار رسیده، برگزیدگان آن معرفی می‌شوند.

به گفته رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران، آثار انتخابی در این سه مرحله، در طول سال 92 و در نیمه نخست سال 93 به هر هنرمند سفارش داده می‌شود تا اثر برگزیده خود را در ابعاد شهری بسازند.

سفارش آثار نهایی به هنرمندان نیاز به مراحل کارشناسی نهایی با حضور هنرمند دارد که باید مشخصات نهایی اثر شهری مورد نظر مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار بگیرد و بعد از توافق به مرحله ساخت اثر برسد.

در دومین مرحله از این مسابقه که در مهرماه برگزار شد،‌196 هنرمند، 387 اثر حجمی خود را به دبیرخانه مسابقه طراحی مجسمه‌های شهری ارسال کردند که با داوری ایرج محمدی، محمد سالاریان، غلامرضا خیاطان، کامبیز صبری، کیوان پورنصری نژاد، سهند حسامیان و سیمین اکرامی 25 اثر برای حضور در فضاهای شهری انتخاب شدند.

در مرحله دوم؛ آثاری از محمدرضا ذبیح‌الله زاده، سمیه دهقان، طلیعه مجدآبادی، نرگس کاووسی، فرزانه عبدلی، محبوبه حسینی موسی، فاطمه مجیدی، ملک دادیار گروسیان، محمد وجدانی، پیمان بخشی، رضا قره باغی، مرتضی شعبانی، کیوان صفر بیرانوند، مهدی عباسی، حمیدرضا حکیمی، حسین داوری نژاد، زهرا رحیمی، ندا پولادزاده، سپیده شادبخت، نسیم ابوالقاسم، اسفندیار مرادپور، حسین علی عسگری، علی حاجی مرادی و بهرام آشفته، جهت نصب در سطح شهر انتخاب شدند.

همچنین بنا بر تصمیم هیئت داوران، آثار ستاره امین الهی و علیرضا رضایی در صورت ارائه ماکت و جانمایی مناسب توسط هنرمند، مجددا بررسی می‌شوند.

آثار مرحله اول این مسابقه را نیز ناهید سالیانی، سیمین اکرامی، مرتضی نعمت اللهی، غلامرضا خیاطان، کوروش گلناری، کیوان پورنصری نژاد و سهند حسامیان انتخاب کردند.

داوری آثار این مسابقه در سه مرحله انجام خواهد شد که تاکنون دو مرحله انجام شده و مهلت شرکت در مرحله سوم آن نیز تا ۹ آذرماه تمدید شده است.

طرح‌های برگزیده از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در فضاهای شهری نصب خواهد شد.

کد خبر 240304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز