همشهری آنلاین: مجسمه‌های سیلیکونی شخصیت‌های سیاسی مبارز تاریخ معاصر ایران از جمله امیرکبیر، علی شریعتی، ستارخان، باقرخان و دکتر مصدق ساخته شده و به برج میلاد خواهند رفت.

مجسمه

به گزارش مهر، علیرضا خاقانی، هنرمند مجسمه‌ساز در مورد سرانجام مجسمه‌های سیلیکونی خود از مشاهیر ادب پارسی که در خانه هنرمندان به نمایش درآمده بود، گفت: این آثار را برج میلاد خریداری کرده است و آنها به این مکان منتقل شده‌اند.

وی افزود: بعد از اتمام زمان نمایشگاه، آثارم همچنان در خانه هنرمندان ایران باقی ماند و در مکان‌های مختلف خانه هنرمندان گذاشته شد.

البته قرار هم بر این بود که خانه هنرمندان ایران با ایجاد یک فضای مستقل و موزه‌ای، فضایی را برای نمایش دائمی این مجسمه‌ها در ایرانشهر باز کند که این امکان فراهم نشد.

این هنرمند در مورد دلیل فراهم نشدن این امکان توضیح داد: دلیلش را نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم به خاطر کسری بودجه خانه هنرمندان نتوانست این کار را انجام دهد.

وی در مورد نمایشگاهش در خانه هنرمندان گفت: در آن نمایشگاه در مجموع مجسمه سیلیکونی پانزده تن از شعرا و نویسندگان و شخصیت‌های علمی، هنری و ورزشی معاصر ایران مانند شهریار، سهراب سپهری، سیمین دانشور و دکتر حسابی را به نمایش درآوردم.

خاقانی خاطرنشان کرد: این آثار را مدیران برج میلاد خریداری کردند و قرار شده که آنها را در گالری هنری بالای برج میلاد و در تراز 271 به نمایش درآورند.

وی با ذکر تاریخ 19 آذرماه به عنوان روز افتتاحیه این نمایشگاه دائمی در برج میلاد، ادامه داد: 13 اثر از آثارم از این تاریخ در آنجا برای همیشه مستقر می‌شوند.

این هنرمند مجسمه‌ساز در مورد کارهای بعدی‌اش توضیح داد: فعلا از فضای چهره‌های ادبی دور شده و قصد دارم روی شخصیت‌های کمی سیاسی‌تر و مبارزان راه آزادی کشور کار کنم که در این میان کار روی مجسمه‌های امیرکبیر، ستارخان، باقرخان، دکتر شریعتی و مصدق را شروع کرده‌ام.

خاقانی در پایان سخنانش گفت: این مجسمه‌های جدید نیز به برج میلاد برده خواهد شد و در آنجا به نمایش دائمی درخواهد آمد.

کد خبر 240068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز