همشهری آنلاین: پس از آنکه همه شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکا به انتقاد از جاسوسی‌های سایبری‌ دولت ایالات متحده پرداختند، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک هم از این مساله انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از شیوه مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا و دولت این کشور برای جمع‌آوری داده‌های شخصی مردم انتقاد کرد و گفت: معتقدم که تضمین امنیت مردم مهم است، اما شیوه مورد استفاده نهادها برای تامین امنیت یعنی جمع آوری انبوهی از داده‌ها و رویه‌های مخفیانه آنها بسیار خسارت بار است.

زاکربرگ افزود: من قطعا فکر می‌کنم که همه ما خواهان حفظ امنیت ملی هستیم. ما می‌خواهیم در کشور در امنیت زندگی کنیم و می‌خواهیم از خطرات در امان باشیم. من فکر می‌کنم این چیزها همیشه باید در تعادل باشند. از یک طرف باید کارهای درست را انجام داد و از سوی دیگر به مردم گفت که چه کاری را دارید انجام می دهید.

وی همچنین مدعی شد که فیس‌بوک همیشه معترض تاکتیک‌های جاسوسی دولت آمریکا بوده و این در حالی است که این شرکت و شرکت‌های دیگر آمریکایی مانند گوگل و مایکروسافت متهم به تسهیل دسترسی مستقیم و بی‌واسطه جاسوسان آمریکایی به سرورهای خود هستند که به نقض حریم شخصی و سرقت اطلاعات میلیون ها کاربر اینترنت منجر شده است.

این افشاگری‌ها شهرت و اعتبار شرکت‌های بزرگ فناوری را به خطر انداخته و به همین علت بسیاری از آنها مانند یاهو، گوگل و ... مجبور به اتخاذ اقدامات حفاظتی گسترده‌تر شده اند.

کد خبر 240239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز