سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی فیس‌بوک با تغییر دادن قوانین خود انتشار تصاویر ویدیویی خشن حاوی قطع کردن سر را آزاد اعلام کرد.

براساس گزارش تایم، فیس‌بوک تا پیش از این انتشار تصاویر ویدیویی خشن را ممنوع اعلام کرده‌بود،‌اکنون با تغییر دادن قوانین خود اعلام کرده که کاربران می‌توانند تصاویر ویدیویی خشن از قبیل فیلم بریدن سر را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کنند!

فیس‌بوک اعلام کرد انتشار این تصاویر در راستای محکوم کردن چنین جنایت‌هایی مجاز خواهد بود و در صورتی که انتشار تصاویر در جهت تبلیغ یا تشویق آن باشد،‌تصاویر حذف خواهند شد.

این شرکت اعلام کرد کاربران می‌توانند چنین ویدیو‌هایی را با هدف محکوم کردن آنها منتشر کنند و در صورتی که هر نوع تشویق یا انگیزش در پس انتشار این تصاویر باشد، رویکرد فیس‌بوک نسبت به آن متفاوت خواهد بود.

این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد که در تلاش است تا شیوه‌های جدیدی را ارائه کند تا کاربران بتوانند کنترل محتوایی که می‌بینند را در دست داشته باشند،‌برای مثال برروی تصاویر پیام‌های هشدار‌دهنده قرار دهد.

اوایل سال جاری فیس‌بوک پس از شکایت کاربران از انتشار تصاویر آزاردهنده قتل یک زن توسط مردی نقابدار در مکزیک،‌ به صورت موقتی انتشار تصاویر خشن را ممنوع کرد. استانداردهای کنونی فیس‌بوک کاربران را از انتشار اطلاعاتی که برای دیگران تهدید‌آمیز است و همچنین انتشار سخنان توهین‌آمیز و منزجر‌کننده و غیر‌اخلاقی منع کرده‌است.

کد خبر 235973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز