همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح بازدید زمستانی ماشین آلات خدمات شهری در حال انجام است، از آمادگی کامل این سازمان برای ورود به دوره بارندگی و فصل زمستان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبدالهی با بیان اینکه برای خودروهای دارای نقص فنی مجوز تردد صادر نخواهد شد، افزود: بروز اشکالات فنی در ماشین آلات امری اجنتاب‌ناپذیر است اما تلاش می‌کنیم با کنترل فنی ماشین آلات و شناسایی عیوب پنهان و آشکار و رفع نواقص سیستم‌های موتور، سوخت، برق، ترمز، گرمایشی و... در طرح بازدید زمستانی، ریسک بروز خرابی‌های اضطراری را کاهش دهیم.

وی همچنین به تجهیز ۱۶۰دستگاه از خودروهای این سازمان به ادوات و ماشین آلات زمستانی اشاره کرد و افزود: با آماده سازی و راه اندازی این ماشین آلات تعداد۶۰ دستگاه نمک پاش و ۱۰۰دستگاه برف روب به مناطق ۲۲گانه اعزام خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: به منظور سهولت تردد در معابر کم عرض و برف گیر به ویژه در مناطق شمالی شهر تهران، طراحی و نصب دستگاه‌های نمک پاش بر روی خودروهای ایسوزو و کامیونت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالهی در ادامه با اعلام آمادگی کامل نیروهای خدمات شهری برای مقابله با بروز هرگونه آبگرفتگی درزمان بارش‌های احتمالی، از نظارت ویژه بر مهم‌ترین نقاط آبگیر وآماده سازی وراه اندازی موتورهای مکنده و لجن کش خبر داد.

وی همچنین تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در انهار را مهم‌ترین عامل در بروز آبگرفتگی‌ها عنوان و تصریح کرد: با وجود ایجاد آمادگی‌های یاد شده برای خدمات رسانی مطلوب، همکاری شهروندان در عدم تخلیه زباله در انهار و استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌تواند گذر از فصل زمستان را بدون مشکل و لذت بخش‌تر از سال‌های گذشته سازد.

کد خبر 240043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز