همشهری آنلاین: با توجه به بالا رفتن میزان حوادث ناگوار مرتبط به گود برداری در سال‌های اخیر و فراگیر شدن این مسئله در سطح جامعه نهادهای اجتماعی بسیاری از جمله شورای شهرتهران، کانون کار‌شناسان دادگستری، وزارت راه وشهرسازی، وزارت تعاون و کار، آتش نشانی و نهادهای دانشگاهی پس از هم اندیش در نشست های مختلف تصمیم به همراهی و مشارکت در برگزاری اولین همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی با عنوان «رویکرد اول ایمنی در گودبرداری» گرفته اند.

شهری

به گزارش همشهری آنلاین، انجمن «مهندسان راه و ساختمان ایران» با همکاری «کانون کارشناسان رسمی دادگستری» برگزار کننده این سلسله همایش های علمی و تخصصی هستند و همچنین به دلیل معضلات و خسارت جانی مرتبط به حوادث ناشی از روند نادرست گودبرداری، اولین همایش از این سلسله همایش ها به موضوع ایمنی در گودبرداری اختصاص داده شده است.

دبیر این همایش دکتر منوچهر شیبانی اصل است و طی این همایش سه روزه سخنرانی‌هایی از زاویه‌های اجتماعی، مهندسی و حقوقی درباره ضرورت ایمنی هنگام گودبرداری توسط اساتید برجسته دانشگاهی ایراد خواهد شد.

همچنین پنل های تخصصی و نمایشگاه صنایع و خدمات مهندسی همزمان با همایش برپا می‌شود.

وزارت راه و شهر سازی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، شورای اسلامی شهر تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت و بهداشت کار، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان آتش نشانی، انجمن انبوه سازان مسکن، جامعه مهندسان مشاور ایران، انجمن سازه های فولادی ایران، انجمن ایرانی مهندسان محاسب ایران، انجمن صنفی مهندسان عمران شهر تهران، انجمن بتن و سازمان نظام کاردانی ساختمانی ایران حامیان این همایش هستند.

این برای اولین بار است که نهادهایی اجتماعی و علمی از این دست در یک حرکت گسترده گروهی چنین همایشی را همراهی می‌کنند و اطلاعات مربوط به این همایش در سایت www.safesite.ir در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

اولین همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی با موضوع "ایمنی در گودبرداری" روزهای 27، 28 و 29 آذرماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 234054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز