همشهری آنلاین: آیا تاکنون در چنین پارک‌های سیاری قدم زده‌، نشسته یا استراحت کرده‌اید؟

 

 

 موارد بسیاری را تحت عنوان سیار شنیده بودیم، مکانیک سیار، فروشنده سیار، اغذیه سیار و... ولی تاکنون فضای سبز سیار ، پارک سیار و یا جزیره سبز زیبای سیار شنیده بودید؟!

یک مبتکر آمریکایی با طراحی بسیار زیبا و خلاق پارک‌هایی کوچک یا به عبارتی مینی پارک یا پارک‌های شخصی را طراحی کرده که می‌توان ‌آنها را مانند یک تریلر یا کابین‌های یدکی در انتهای ماشین خود متصل کرد و در هر کجا که خواستید، قرار داده و استفاده کنید!

نظر شما چیست؟ گارگاه و سازنده این پارک‌های سیار در عکس‌ها دیده‌ می‌شود به نظر طرحی بسیار ساده، ولی بسیار خلاقانه است.

این فضای سبز سیار، یا پارک سیار شخصی برای استفاده دو نفر است. شاید این طراحی تلنگری باشد برای هوشیاری و توجه افرادی که به محیط طبیعی و محیط زیست خود بی‌توجه و به عبارتی بی رحم هستند.

تصور کنید؛ روزی برسد با این بی‌توجهی و سهل‌انگاری انسان‌ها به محیط طبیعی زیست، سهم هر یک از خانواده‌ها از طبیعت   تنها همین اندازه و آن هم از نوع مصنوعی و دست ساز باشد.

وحشتناک است اینطور نیست؟ امیدوارم جنین روزی هرگز نرسد، ولی حقیقتا، چه تعداد از ما در این باره به جدیت کار کرده و یا اصلا به آن پرداخته‌ایم. تصور آینده‌ای با چنین فضا‌های سبز یدکی وحشتناک نیست؟ چگونه باید محیط زیست و طبیعت کره زمین را حفظ کرد؟

آیا زمان آن رسیده است که بطور جد به این مسئله مهم و حیاتی پرداخت؟ یا نه وقت آن هنوز نرسیده است؟ شاید هم، خدای نکرده وقت آن گذشته باشد؟ بیایید به خودمان رحم کنیم قبل از آنکه به محیط زیست و طبیعت زمین رحم کنیم. بیایید تک تک حلقه‌های زنجیره‌ و چرخه زندگی را شناخته و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

آیا حلقه‌های محیط زیست طبیعی ما سلامت و پا برجاست؟ آیا نیازی به بازبینی، توجه، رسیدگی و...ندارد؟ فقط کافی‌است، لحظه‌ای تنها لحظه‌ای در این باره بیندیشم...

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲