مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

رئیس مرکز امور زنان و خانواده اعلام کرد که از بودجه 8 میلیارد و 900 میلیون تومانی این مرکز بخش قابل توجهی به توانمندسازی قشر زنان سرپرست خانوار اختصاص خواهد یافت.

به گزارش گروه اجتماعی روزنامه همشهری ، سیاستگذاری و تخصیص بودجه مرتبط با امور زنان کلیه دستگاهها و وزارتخانه ها از طریق مرکز امور زنان و خانواده صورت می گیرد.دکتر طبیب زاده مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ضمن اعلام این مطلب گفت: بودجه اختصاص یافته به مرکز رقمی حدود 8 میلیارد و 900 میلیون تومان است که قصد ما این است که بخش قابل توجهی از این بودجه را به توانمندسازی قشر زنان سرپرست خانوار اختصاص دهیم و با هماهنگی با سازمان بهزیستی و وزارت رفاه بتوانیم گام موثری در جهت توانمندی این قشر محروم از جامعه برداریم.وی افزود: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تقریباً تکمیل شده و آیین نامه اجرایی آن در حال نوشته شدن است.
دکتر طبیب زاده همچنین گفت: یکی از اهداف مهم ما که تغییر نام مرکز را نیز به دنبال داشت، تقویت نظام حاکم بر خانواده بود. ما معتقدیم سلامت خانواده مساوی با سلامت جامعه است و اگر نیاز ما در یک چارچوب مشخص شده ای جواب داده شود، از بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری خواهد شد. سیاست حاکم بر جامعه ما زن را سکان دار امور خانواده می داند و تسهیل و تحکیم امر ازدواج را یکی از مهمترین اهداف تلقی می کند.
دکتر طبیب زاده همچنین از تشکیل برخی کمیته ها و طرحهای ملی از سوی مرکز امور زنان و خانواده خبر داد و گفت: کمیته ای به نام کمیته حقوقی در این مرکز تشکیل می شود که به دنبال حقوق پایمال شده زنان خواهد بود و نمایندگی ای در دادگاهها و مراکز قضایی برای امور زنان ارسال خواهد شد.همچنین طرحی نیز به نام طرح غربالگری و سنجش سرطان از زنان ۳۵ سال به بالا با همکاری وزارت بهداشت در دست اقدام است که به عنوان یک نیاز اساسی و بهداشتی در زنان پیگیری خواهد شد.وی در پاسخ به این سؤال که مرکز در مورد بیمه زنان خانه دار چه اقدامی انجام خواهد داد گفت: طرح قبلی علی رغم آنکه مورد استقبال واقع شد اما به دلیل ناپخته بودن و کمبود بودجه با مشکلات فراوانی همراه بود و تنها توانست ۲۶۰ هزار نفر از ۱۵ میلیون افراد واجد شرایط را تحت پوشش قرار دهد. این طرح در دست بررسی است و تصور می شود که به شرکت های بیمه گذار سپرده شود تا به شکل عملی تر به اجرا درآید.
رئیس مرکز امور زنان همچنین گفت: طرحی به نام «طرح رحمت» در ۱۵ استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد که طی آن آموزشها و مهارتهایی برای زنان و خانواده ها در جهت تحکیم بنیان خانواده و استحکام باورهای دینی آموزش داده می شود.

کد خبر 240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز