همشهری آنلاین: خط هفت اتوبوس‌های تندرو یا همان (BRT) یکی از طولانی‌ترین خطوط این سامانه است که شمالی‌ترین نقطه تهران را به جنوبی‌ترین آن متصل می‌کند.

نقشه مسیرهای اتوبوس

برای دیدن تصویر بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

خط هفت اتوبوس‌های تندرو که در مهرماه سال 1389 افتتاح شد از اصلی‌ترین خطوط سامانه اتوبوسرانی تهران است که روزانه هزاران مسافر را از شمالی‌ترین نقطه تهران یعنی میدان تجریش به جنوبی‌ترین نقطه آن یعنی میدان راه آهن جا به جا می‌کنند.

مسیر اتوبوس‌های این خط تمام خیابان ولیعصر(عج) را که از طولانی‌ترین خیابان‌های خاورمیانه است، پوشش می‌دهد. طول مسیر این خط نیز 17.5 کیلومتر است.

همچنین این خط 34 ایستگاه دارد که عبارتند از : پایانه تجریش، کاظمی، باغ فردوس، پسیان، همایونی، محمودیه، شهید افشار، امانیه، خبرنگاران، پارک ملت، نیایش، ظفر، میرداماد، ونک، پل، توانیر، حماسی، آبشار، پله اول، مطهری، قدس، میدان ولیعصر(عج)، طالقانی، چهارراه ولیعصر، جمهوری، جامی، امام خمینی، منیریه، فرهنگ، قزوین، مدرس، مولوی، مختاری، راه آهن.

این خط در سه ایستگاه شهید افشار، چهارراه ولیعصر  و مولوی به ترتیب با خط‌های چهار، یک و دو متصل می‌شوند.همچنین ایستگاه پایانه تجریش در کنار خط یک متروی تهران و  چهارراه ولیعصر در کنار خط سه متروی تهران واقع شده است.

از دیگر ویژگی‌های این خط می‌توان به فعالیت شبانه روزی آن اشاره کرد. در واقع از ساعت 10 شب تا 5 بامداد به سر فاصله هر 15 دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه‌های این خط عبور و اقدام به جا به جایی مسافران می‌کند.

تمام اتوبوس‌های این خط به دستگاه کارت خوان مجهز است ضمن اینکه اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های این خط همچون خطوط دیگر رمپ و جایگاه ویژه معلولان را دارد.

کد خبر 239944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز