همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی کشور، از آماده باش کامل اورژانس کشور در طرح امداد زمستانی خبر داد.

ambulance

دکتر محمدتقی طالبیان در نشست هماهنگی طرح زمستانی امداد و نجات، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، افزایش برودت هوا، بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی و افزایش حوادث جاده‌ای در گردنه‌های اصلی، پرتردد، ‌حادثه خیز و برفگیر کشور و همچنین احتمال بروز حوادث غیر منتظره همانند ریزش کوه، سقوط بهمن، آبگرفتگی و انسداد راه‌ها، کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار و افزایش امنیت خاطر مسافران، حضور پررنگ نیروهای اورژانس و ارائه خدمات مطلوب فوریت‌های پزشکی به هموطنان و افزایش رضایتمندی مردم امری ضروری است که در این راستا طرح امداد زمستانی همچون سال‌های گذشته از 20 آذرماه جاری آغاز می‌شود و تا 21 اسفند ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر و به گفته طالبیان، در این زمینه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی جلسات متعددی با پلیس راه، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برای بررسی فصول مشترک همکاری فی مابین برگزار می‌کند.

طالبیان، هدف از اجرای طرح امداد زمستانی را، کاهش مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی در شهرها و جاده‌ها، ایجاد هماهنگی بین بخشی با سازمان‌های درگیر در طرح، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مجروح، ایجاد هماهنگی بین مراکز خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی و بیمارستانی در سطح کشور، ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافرین و امدادرسانی در زمستان به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی و محیطی، افزایش پوشش امداد جاده‌ای در نقاط برفگیر و حادثه خیز عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر استقرار تمامی آمبولانس‌های اورژانس 115 ، ‌تمامی پایگاه‌های اورژانس 115 و همچنین پایگاه‌های امداد هوایی جهت ارائه خدمات پزشکی به افراد حادثه دیده نیز در آماده باش کامل قرار دارند. همچنین آمبولانس‌های 4WD موجود در مراکز آماده و به تجهیزات فنی زمستانی مانند زنجیر چرخ و... مجهز شده‌اند. همچنین برنامه ریزی لازم جهت فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی در فصل سرما و برف‌ انجام شده است.

به گفته طالبیان، تدابیر لازم جهت ذخیره مواد غذایی، ‌دارو و وسایل گرمایشی در پایگاه‌های مستقر در گردنه‌های برفگیر انجام گرفته است، بطوریکه پایگاه‌های امداد و نجات بتواند به عنوان سرپناه در راه ماندگان مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

کد خبر 239933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز