گروه شهری: اقدامات فعلی برای کاهش آلودگی هوا که بیشتر رویکرد سلبی دارد، مسلما اقدامات مفید و مؤثر نبوده و برای رفع این مشکل کافی نیست.

عضو شورای شهر تهران با اعلام این مطلب به همشهری گفت: شورای شهر و مدیریت شهری نمی‌توانند مشکل آلودگی هوای پایتخت را به‌تنهایی حل کنند بلکه دولت و مجلس نیز باید وارد این عرصه شوند و نقش‌های تعیین‌شده در قانون را بر‌عهده بگیرند تا این معضل هر چه زودتر حل شود. پرویز سروری با اشاره به هزینه‌های تصمیماتی که برای کاهش یا رفع آلودگی هوا گرفته می‌شود، اظهار داشت: برای حل این مشکل باید هم دولت و هم نهادهای فرادست هزینه‌ها را تقبل کنند. تصمیم‌گیری در مورد کاهش آلودگی هوا هزینه‌های جدی دارد و ممکن است بسیار پرهزینه باشد. به گفته وی، باید برای رفع آلودگی هوا اقدام اساسی صورت گیرد وگرنه با تصمیمات مقطعی دردی درمان نمی‌شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: جامعه و مسئولان درباره کسی که مرتکب قتل می‌شود، بسیار حساس هستند و قوه قضاییه نیز خیلی زود واکنش نشان می‌دهد. این در حالی است که آلودگی هوا ماهانه جان صدها نفر را در تهران و شهرهای بزرگ می‌گیرد اما حساسیتی در مورد این مشکل نزد نهادهای فرادستی وجود ندارد. سروری با اشاره به اینکه تصمیم جدی در مورد آلودگی هوا را باید در سطح ملی و کلان دنبال کنیم، افزود: دولت به‌عنوان یک نهاد تأثیر‌گذار و مجلس نیز به‌عنوان یک نهاد نظارتی و تقنینی باید به یاری مدیریت شهری و شورای شهر بیایند تا هر چه زودتر تصمیمی اساسی در این زمینه اتخاذ شود و اقدام عملی برای رفع آن به اجرا درآید.

کد خبر 239678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز