همشهری‌آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان درباره وقوع سیل در ۲۰ شهر استان هشدار داد.

آب و هوا

آقای آملازاده با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از جمعه 1 آذر به استان و بارش باران شدید و وزش باد و توفان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (5 و 6 آذر) در شهرهای مختلف به همه فرمانداری‌های استان درباره احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

وی از فرمانداران شهرستان‌ها خواست تصمیماتی برای مسدود کردن مسیرهای حادثه خیز، شناسایی مناطق بحرانی و اطلاع رسانی به همشهریان ساکن در حاشیه ها و مناطق در معرض خطر سیل و سیلاب اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بـا توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها از ساکنین حاشیه رودخانه‌ها و روستاییان بـه ویژه کشاورزان و عشایر خواسته است از تردد در حاشیه رودخانه‌ها جداخودداری و آلات کشاورزی خود را ازحاشیه رودخانه‌ها ی استان دور کنند.

آملازاده اختلال درتردد محورهای ارتباطی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان را از پیامدهای احتمالی جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر اعلام کرد.

وی به صیادان توصیه کرد بـه علت مواج بودن دریا و احتمال بروز خطراتی بـرای مردم در شهرهای جنوبی و ساحلی، شناور و لنج‌های خود را به دریا نبرند تا شرایط آب و هوایی مساعد شود.

کد خبر 239649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز