همشهری آنلاین: رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ضدانقلاب از واگذاری اجرای طرح عفاف و حجاب به وزارت کشور ذوق زده نشود چراکه این مسئله چهار وجه دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از دفتر ویژه رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسمی به مناسبت آغاز هفته بسیج، با اشاره به برکات راهبردی بسیج و آسیب‌های عدم توجه به آن، گفت: امروز عضویت در بسیج، پیوستن به اردوگاه حضرت سید الشهدا(ع) است. رهبر عزیز ما هم فرموده‌اند که همه ملت ما بسیج هستند. پس ما برای رفتن و پیوستن به بسیج تبلیغات نمی‌کنیم، بلکه ما برای ارتقای روحیه بسیجی در ملت تبلیغ می‌کنیم.

فیروزآبادی با اشاره به برکات بسیج در جامعه، افزود: اولین برکت بسیج این است که انسان به تکلیف ولایت‌مداری عمل می‌کند.

وی بصیرت و صبر را از دیگر برکات بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: نام بسیج گویای این امر است که اقشار جامعه باید بصیرت پیدا کنند و با تکیه بر بصیرت، صبور و مقاوم باشند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بهره‌گیری از قرآن و اهل بیت(ع) از دیگر برکات بسیج است. بسیج کار فرهنگی می‌کند آن هم در رابطه با قرآن و ولایت اهل بیت است که سفارش پیامبر اکرم(ص) است و این سبب می‌‌شود که مکتب، در روح جامعه از طریق سرچشمه‌های اصلی آن یعنی قرآن و اهل بیت (ع) نفوذ کند.

فیروزآبادی یکی دیگر از برکات بسیج را قانون‌گرایی دانست و افزود: بسیج، هر فرد ایرانی را به عنوان حامی انقلاب و قانون‌اساسی و قوای سه‌گانه کشور تربیت می‌کند. بنابراین، بسیجی‌ها قانون‌گرا هستند و به اجرای قانون کمک و قانون‌گرایی را در کشور ترویج می‌دهند.

وی کمک به حضور مردم در صحنه و تقویت و حمایت از نیروهای انتظامی و نظامی را از دیگر برکات بسیج برشمرد و افزود: بسیجی‌ها خادم مردم در مقاطع مختلف مختلف انقلاب و اسلام هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: بسیج، ولایت‌مدار، دین‌دار، قرآن‌شناس و اهل بیت‌شناس، دارای رفتار قانونی و حاضر در همه صحنه‌هاست. همان‌طور که رهبر عزیزمان فرموده‌اند اگر بسیج، حامی ارتش و سپاه نبود، ما در جنگ به جایی نمی‌رسیدیم. بسیج قدرت نیروی انتظامی و سپاه و نیروهای مسلح را چندین برابر افزایش می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آسیب‌شناسی بسیج، گفت: اگر بسیج ضعیف شود، دشمن گستاخ خواهد شد و توطئه افزایش پیدا می‌کند، مزاحمت برای مردم زیاد می‌شود و اینها فریب و گمراهی عده‌ای از مردم را در پی خواهد داشت.

فیروزآبادی ادامه داد: بسیجیان که دائم در سر کلاس‌های افراد صالح هستند و آموزش می‌بینند و با قرآن و عترت و قانون آشنا می‌شوند، در سطح جامعه، در مدرسه، در مزرعه، در کارخانه، در دانشگاه، در سازمان‌ها، جلوی گمراهی اطرافیان خود را می‌گیرند. آنها به پرسش‌های مردم پاسخ می‌گویند و از گمراهی آنها جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیجیان به اطرافیانشان در امور دینی کمک می‌کنند تا دچار تردید نشوند. هر کدام از این موارد، خطر بزرگی است که با بسیج جلوی آن گرفته می‌شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر بسیج تضعیف و به حاشیه رانده شود، در جامعه هرج و مرج و ناامنی ایجاد شده و زمینه کار دشمن فراهم خواهد شد و با نبود بسیج حاکمیت دنیا طلبان و هوا پرستان در جامعه قدرت می‌گیرد.

فیروزآبادی ضربه به حیثیت افراد و نظام اسلامی را از دیگر آسیب‌های تضعیف بسیج برشمرد و تاکید کرد: راهبرد تشکیل بسیج که فرمان آن توسط رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) صادر شده است، برکات فراوانی برای راهبرد امنیت ملی دارد و در عین حال از آسیب‌ها و خطرات در کشور جلوگیری می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع امروز به نماد اسلام و مقاومت در برابر استکبارجهانی تبدیل شده، گفت: حجاب و عفاف، از عنوان صرفا یک پوشش برای زنان مسلمان خارج شده و به صورت یک سمبل اسلام خواهی و مقابله با غرب در آمده است.

فیروزآبادی اظهار داشت: ماهواره‌ها و رادیوهای بیگانه و ضدانقلاب و همدستانشان در داخل کشور از تذکر بجای ریاست جمهوری اسلامی محبوب در مسئولیت‌پذیری دولت برای ترویج حجاب و عفاف در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه امین ناجا، استفاده ابزاری کردند و به خیال اینکه دست نیروی انتظامی بسته شده است، ذوق زده شدند. بنده عرض می‌کنم که ضدانقلاب از واگذاری اجرای طرح عفاف و حجاب به وزارت کشور ذوق زده نشود چراکه این مسئله چهار وجه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اول اینکه به طور عام حجاب و عفاف در وهله اول مسئله امنیتی نیست بلکه مسئله اجتماعی و انتظامی است و وزارت کشور به عنوان مسئول امور داخلی کشور و امور فرهنگی، اجتماعی و انتظامی وظیفه دارد این تدبیر مقام محترم رئیس جمهور را در دولت نهادینه و دنبال کند. ما هم خوشحالیم که همه ارکان دولت در مسئله اساسی حجاب و عفاف در جامعه اسلامی وارد شوند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: اما در وهله دوم، در مسائل اجتماعی اگر بی نظمی ایجاد شود، نیروی انتظامی، قانونا باید وارد عمل شود، چرا که مسئول ایجاد نظم و انضباط در جامعه است. البته کار نیروی انتظامی تحت کنترل وزیر کشور به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی است.

فیروزآبادی تصریح کرد: در وهله سوم، اگر زمانی، مانند زمان فتنه 88، بی حجابی و بی عفتی با هدایت شبکه‌های ماهواره‌ای و ضد انقلاب و به صورت سازمان یافته به منظور مخدوش کردن چهره انقلاب صورت می‌گیرد در این حالت موضوع امنیتی می‌شود و نهادهای امنیتی باید به وظیفه خود عمل کنند و با فعالیت‌های سازمان یافته ضد انقلاب برخورد شود.

وی در پایان اظهار داشت: در مرحله چهارم، اگر با اقدامات فرهنگی اجتماعی و نهاد مقدس امر به معروف و نهی از منکر هم نتوان نتیجه گرفت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید برابر قانون وارد شود و برخورد کنند. بنابراین مسئله حجاب و عفاف یک مسئله دقیق و همه‌جانبه است.

کد خبر 239616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز