مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: در پی اعلام معاون خدمات شهری شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی گورستان‌های متروکه شهر در آذر ماه سال گذشته، قائم مقام این معاونت از آغاز مرحله اول این طرح شامل تغییر کاربری 33 گورستان متروکه تهران خبر داد.

قائم‌مقام خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر جمع آوری و تغییر کاربری تدریجی گورستان‌های متروکه شهر تهران گفت: تلاش می‌کنیم در مرحله اول حداقل 33 گورستان متروکه شهر را که دارای مصوبه شورای شهر تهران نیز است پس از اتمام مراحل طراحی، تغییر کاربری داده و مجدداً مورد استفاده عموم شهروندان قرار دهیم.

محمد عیدیان با تأکید بر اینکه نباید با گورستان‌های شهر آن چنان که از گذشته‌ها در جامعه جا افتاده برخورد شود معتقد است: گورستان‌هایی که از این پس در تهران احداث خواهند شد و یا 140 گورستان متروکه، متبرکه و تاریخی که جمع آوری و یا تغییر کاربری خواهند داد باید متناسب با طراحی‌های روز و دارای یک فضای سبز بسیار مطلوب و دسترسی آسان شهروندان به محل باشند تا هم نیاز شهر تهران را تأمین کرده و هم وضعیت و حالت خاصی به شهر ندهد.

وی تاکید کرد: پس از مصوبه شورای شهر تهران در خصوص لزوم ساماندهی گورستان‌های متروکه شهر تهران و جلوگیری از دفن غیر قانونی اموات قرار شد که پس از بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی مشاوران طرح، آن دسته از 140 گورستان متروکه شهر تهران که قابلیت تغییر کاربری دارند، با تغییر کاربری دوباره به صورت گورستان محلی از آن استفاده شود با این تفاوت که صرفاً محیطی به صورت گورستان نبوده بلکه علاوه بر محل دفن، دارای محیطی با فضای سبز مطلوب با ویژگی‌های یک مکان فرهنگی باشد.

عیدیان تصریح کرد : تلاش می کنیم در مرحله اول حداقل 33 گورستان متروکه شهر را که دارای مصوبه شورای شهر تهران نیز است پس از اتمام مراحل طراحی، تغییر کاربری داده و مجدداً مورد استفاده عموم قرار دهیم.

قائم مقام خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آن دسته از گورستان‌های متروکه شهر تهران که امکان تغییر کاربری و بازبینی مجدد نداشته باشند نیز جمع‌آوری و کارکرد گورستان بودن و محل دفن را از دست داده و به محل فرهنگی تبدیل خواهند شد.

کد خبر 23935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز