همشهری آنلاین: وزیر کشور درباره دستگیری عاملان ترور دادستان زابل اظهار کرد: اینکه با چه اهدافی این اقدام انجام شده است، مشخص نیست اما آنچه معلوم شده این است که این افراد ارتباطی با تروریست‌های سراوان نداشتند و عنوان شده که مرتبط با گروه‌های اشرار و قاچاقچی بوده‌اند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با بیان اینکه "به محض اینکه دستگاه‌های مرتبط، اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهند، آن را اعلام خواهیم کرد"، افزود: در موضوع سراوان نیز پیگیری‌های بسیار جدی انجام می‌دهیم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در منطقه بصورت جدی و فعال وارد عمل شده‌اند و در تلاش هستیم تا ضمن اجرای اقدامات نیروهای انتظامی و امنیتی که در منطقه برای مسدود کردن و کنترل مرزها انجام می‌دهند، مدیریتی جدی در بحث کنترل مرزها داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: در جلسه‌ای که در این رابطه برگزار شد، تصمیمات مهمی درباره کنترل مرزهای کشور صورت گرفت؛ هرچند که موضوع اصلی جلسه بحث توسعه پایدار سیستان و بلوچستان بود، چراکه امنیت را در این منطقه در توسعه پایدار می‌بینیم.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: اطلاعات و آماری که در این جلسه مطرح شد، همراهی و همدلی مردم استان با نظام و دولت را نشان می‌دهد و این گزارش‌ها حاکی از آن است که ضریب امنیت در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری بالاتر است، ضمن آنکه آمارها نشان می‌دهد تعداد معتادان و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در این منطقه از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: همجواری کشور افغانستان و بی‌ثباتی این کشور، یکی از موضوعات مطرح در استان سیستان و بلوچستان است که تأثیرات از مرزها به منطقه منتقل می‌شود و موضوع دیگر، توسعه‌نیافتگی این منطقه است.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور از اتخاذ تصمیمات جدید دولت برای اجرای طرح جامع توسعه پایدار در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: جلسه‌ای در این منطقه برگزار شد که دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند و گروهی در وزارت کشور مأمور تهیه این طرح جامع شده‌اند که مقرر شده در این راستا با ضمانت‌هایی که وزارت کشور می‌دهد، بحث سرمایه‌گذاری در منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته رحانی فضلی، در این منطقه 1580 کیلومتر مرز وجود دارد که 370 کیلومتر مرز دریایی است و می‌تواند یک فرصت بسیار مناسب برای رونق اقتصادی باشد که کم کم مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مقرر شده بر اساس برنامه زمان‌بندی چهار ساله، یک جهش اصلی در سیستان و بلوچستان ایجاد شود. بنابراین در تعیین مدیران این استان نگاه توسعه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم و استانداری که برای این استان در نظر گرفته شده است، کاملاً توسعه‌ای خواهد بود.

وزیر کشور همچنین تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مسئولان دستگاه‌های مختلف استان ارائه داده‌اند، همگی بر این نکته تاکید داشتند که توسعه‌نیافتگی سیستان و بلوچستان، مهم‌ترین مشکل استان است و برخلاف برخی تحلیل‌ها و نگاه‌ها که تصور می‌کنند در این منطقه فضا امنیتی است، کاملا رد شده است.

رحمانی فضلی درباره تعیین استانداران نیز گفت: به‌زودی تمامی استانداران تعیین تکلیف می‌شوند. شش نفر را به دولت معرفی کرده‌ایم که امیدواریم چهارشنبه در دستور کار قرار گیرد و چهار استاندار باقیمانده برای بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ارومیه و کردستان نیز تا هفته آینده مشخص خواهند شد.

کد خبر 239238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز