همشهری آنلاین: گروهک تروریستی موسوم به "جیش العدل" با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر به منطقه مرزی در شهر سراوان را برعهده گرفت.

جیش‌العدل

به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است که سه گردان وابسته به این گروهک که متشکل از 92 فرد مسلح بوده است در حمله به منطقه کوهج - اسکان در نزدیکی شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان شرکت داشته‌اند.

بنابر گزارش العربیه،‌ بر اساس این بیانیه این افراد گشتی‌های نظامی را هدف قرار داده و سپس پاسگاه نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران را به مدت دو ساعت و نیم تحت محاصره قرار داده و تعدادی از نیروهای حاضر در پاسگاه را هدف قرار دادند.

این گروهک که خود را یک گروه بلوچ معرفی کرده است مدعی شد که توانسته است در این عملیات ضربه محکمی به این پاسگاه وارد کند.

بنابر ادعای این گروهک این عملیات در راستای انتقام‌جویی از خون 16 تن از زندانیان بلوچی بوده است که به دلیل عملیات قبلی این گروه، اعدام شدند. این گروهک هم‌چنین مدعی شد که این عملیات در جهت انتقام‌جویی از خون مظلومان سوری نیز بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در این‌باره گفته بود: به دنبال درگیری نیروهای مسلح در مرز سراوان، یک سرباز وظیفه به شهادت رسید.

رجبعلی شیخ‌زاده اظهار کرد: در درگیری دوشنبه شب ( 11 آذر) نیروهای مسلح با اشرار مسلح در مرز سروان که چند ساعت به طول انجامید، یکی از نیروهای سرباز وظیفه مرزبانی به شهادت رسید و یک نیروی کادری درجه‌دار و سه نیروی بسیج مردمی بلوچ زخمی شدند.

وی گفت: نیروهای غیور مرزبان و سپاه پاسداران موفق شدند اشرار مسلح را در نقطه صفر مرزی مجبور به عقب‌نشینی به خاک همسایه کنند.

کد خبر 241281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز