مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نزدیک به ۷ سال است که خطوط پراکنده اتوبوس‌های شهری جای خود را به سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) داده و هم اکنون ۱۰ خط این سامانه در کل شهر به جابه جایی میلیون‌ها مسافر در طول روز می‌پردازند.

نقشه مسیرهای اتوبوس

برای دیدن تصویر بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، حالا همه شهروندان تهرانی با خطوط اتوبوس‌های تندرو آشنا هستند و برای رفت و آمد در سطح شهر ترجیح می‌دهند که از این وسیله حمل و نقل عمومی به جای اتومبیل شخصی خود یا تاکسی استفاده کنند، اتوبوس‌های تندرو که در خط ویژه حرکت می‌کنند علاوه براینکه سرعت بیشتری نسبت به وسایل حمل و نقل عمومی دیگر دارند، بیشتر مسیرهای مورد نظر مسافران را نیز پوشش می‌دهند.

همچنین توسعه این خطوط در همه مناطق شهر موجب دسترسی آسان و کم هزینه‌تر برای همه اقشار جامعه شده ضمن اینکه هم اکنون مسافران این خطوط می‌دانند که دقیقا چه مدت زمانی از مبدا به مقصد مورد دلخواه می‌رسند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خطوط، اتصال خطوط شمالی- جنوبی به خطوط شرقی و غربی و بالعکس است و همچنین ارتباط منطقی آنها با خطوط مترو است. یعنی یک شهروند تهرانی می‌تواند مسیر مورد نظر خود را به چند شیوه مختلف و آسان برگزیند. مثلا مسافری که از شرق تهران قصد رفتن به شمال آن را دارد می‌تواند از ایستگاه مترو کلاهدوز به چهارراه ولیعصر آمده و از آنجا با استفاده از خط بی آرتی تا میدان تجریش مسیر خود را ادامه دهد.

حال، در این مجله تلاش داریم تمام خطوط اتوبوسهای تندرو را به تفکیک ایستگاهها و مسیرهای آن معرفی کنیم.

خط یک اتوبوس‌های تندرو یا همان بی آر تی از پایانه آزادی آغاز و تا چهارراه تهرانپارس ادامه دارد.

ایستگاه‌های این خط عبارت اند از میدان آزادی، استاد معین، دانشگاه شریف، بهبودی، توحید، دکترقریب، میدان انقلاب، دانشگاه، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان فردوسی، دروازه دولت، پیچ شمیران، پل چوبی، میدان امام حسین(ع)، منتظری، بوعلی، قضایی، فرودگاه، سبلان، وحیدیه، آیت، خاقانی، داریوش و چهارراه تهران پارس.

همچنین پایانه آزادی به خط 10 و دو ، توحید به خط 4، چهارراه ولیعصر به خط 7 و آیت به خط 3 متصل می‌شوند.

در واقع خط یک اتوبوس تندرو دارای 24 ایستگاه است که غرب تهران را به شرق و بالعکس وصل می‌کند.

کد خبر 239148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز