مشاور محیط طبیعی و تنوع زیستی مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به آغاز سرشماری حیات وحش استان پس از وقفه‌ای ۴ ساله گفت: تا پایان سال تمامی مناطق چهارگانه استان با اولویت پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده تحت سرشماری قرار می‌گیرند.

حیات وحش

 محمد حسینی‌امامی در گفت‌وگو با سایت خبری محیط‌زیست ایران با اشاره به تشکیل تیم کارشناسی سرشماری حیات‌وحش استان تهران گفت: این تیم از دانشجویان محیط‌زیست دانشگاه‌های شهید بهشتی، علوم و تحقیقات و دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران و جمعی از کارشناسان حیات‌وحش تشکیل شده که با کمک محیط‌بانان نسبت به سرشماری دقیق حیات‌وحش در مناطق تحت‌حفاظت استان تهران اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به سرشماری حیات‌وحش پارک ملی لار گفت:‌ این سرشماری طی 2‌روز در منطقه انجام شد و با وجود صعب‌العبور بودن و بارش برف توانستیم با تجهیزات و امکانات در اختیار حدود 80درصد منطقه را پوشش دهیم. حسینی‌امامی با اشاره به اینکه سرشماری حیات‌وحش سایر مناطق استان نیز در دست اقدام است، گفت: در‌تلاشیم تا پیش از پایان سال سرشماری حیات وحش مناطق چهارگانه تحت حفاظت استان تهران را با اولویت پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده براساس معیارهای علمی و واقعی با تیم سرشماری تشکیل شده انجام دهیم.

کد خبر 239067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز